ČNB sděluje, že pravděpodobnou příčinou potíží klientů s platbami prostřednictvím Fio banky byla kombinace přetížené sítě, která propojuje banky do systému mezibankovního platebního styku ČNB (CERTIS), a vypnutý parametr na komunikační bráně (firewall) po jejím nedávném upgradu, který pomáhá takové situace řešit. CERTIS po celou dobu fungoval.
Fio banka se 3. července 2019 obrátila na ČNB s informací, že má technické problémy se zasíláním souborů do ČNB. Ta vyzvala Fio banku, aby předávala jednotlivé dávky platebních příkazů alternativní cestou, čehož Fio banka nevyužila.
ČNB poskytovala po celou dobu Fio bance metodickou i technickou podporu a Fio banka o daném problému s ČNB intenzivně komunikovala. Technický problém týkající se plateb Fio banky byl vyřešen 8. července 2019.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva