„Za rok 2020 evidujeme vykázanou preventivní prohlídku u praktického lékaře u 184 054 našich dospělých pojištěnců. To je téměř o 29 tisíc prohlídek méně, než o rok dříve. Úbytek preventivní péče se nedotkl jen ordinací praktických lékařů. Z dat ČPZP vyplývá, že se v dospělé populaci snížil zájem o všechny druhy preventivních vyšetření,“ uvedla tisková mluvčí pojišťovny Elenka Mazurová. Za poklesem počtu preventivních prohlídek lze hledat vliv pandemie COVID-19, předpokládaným důvodem byla zejména obava z návštěv ordinací poskytovatelů zdravotních služeb a možnou nákazou onemocněním COVID-19.
Prevence je nedílnou součástí péče o zdraví. Preventivní prohlídky bychom proto neměli zanedbávat, a to ani v případě, že nás nic nebolí. Během preventivní prohlídky lze odhalit počínající příznaky vážného onemocnění, jako je diabetes, rakovina nebo hypertenze, nebo zhoršení či komplikaci již léčené nemoci. Včasné odhalení nastupující nemoci navíc umožní šetrnější léčbu a může pacientovi i zachránit život. „Apelujeme na naše pojištěnce, aby dbali o své zdraví a doplnili si preventivní prohlídky, pokud je z obav před možnou nákazou neuskutečnili. Pravidelnou prevenci by rozhodně neměli opomíjet chronicky nemocní pacienti,“ vyzývá mluvčí Mazurová.
Preventivní prohlídky hradí zdravotní pojišťovny. Dospělí pojištěnci by měli absolvovat preventivní prohlídku u praktického lékaře jedenkrát za dva roky. U stomatologa hradí pojišťovny dvě komplexní vyšetření za rok. Prohlídka u gynekologa je hrazena jednou za rok a mamografický screening je ženám od 45 let hrazen jednou za dva roky. Screening kolorekta mužům i ženám od 50 let hradí pojišťovny jednou ročně a od věku 55 let jednou za dva roky.
Preventivní prohlídky v České průmyslové zdravotní pojišťovně v letech 2019 a 2020
K prevenci zdravotního stavu populace slouží preventivní programy i různé motivační programy a bonusy zdravotních pojišťoven. „Naše pojištěnce motivujeme k preventivní prohlídce například prostřednictvím nadstandardního programu Bonus Plus, kde získávají za absolvované prohlídky a za věrnost body, které mohou využít například na proplacení zdravotních služeb nehrazených z veřejného zdravotního pojištění. A pokud si naši klienti zdarma aktivují službu Prevence v mobilu, tak pokaždé, když se přiblíží termín jejich preventivní prohlídky, upozorníme je na to pomocí krátké textové zprávy,“ upřesnila mluvčí Mazurová.
Sledovat data o čerpané zdravotní péči nebo si nechat proplatit preventivní programy mohou klienti třetí největší zdravotní pojišťovny ČPZP také pomocí mobilní aplikace Zdraví v mobilu. Jednou z dalších funkcí mobilní aplikace jsou preventivní prohlídky, které upozorní na blížící se termín.
Česká průmyslová zdravotní pojišťovna registruje téměř 1,3 milionu klientů. Třetí největší zdravotní pojišťovna v zemi má více než sto poboček po celé republice. Klientům spolu s dostupnou a kvalitní zdravotní péčí nabízí atraktivní příspěvky a programy plné výhod, slev a bonusů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva