Dva významní hráči na trhu s finančními službami se dohodli na spolupráci. Platební asociace Visa Europe a jedna z největších bank v České republice tak začaly od začátku října nabízet bezkontaktní karty Visa.
„Objemy plateb bezkontaktními kartami u obchodníků na českém trhu dosáhly k září 2015 již 60 procent z celkového objemu plateb. České republice tak patří první místo v Evropě. Očekáváme, že tento poměr v nejbližší době ještě naroste ve prospěch bezhotovostního placení, hlavně díky dalšímu nástupu mobilních plateb a plateb na internetu. Zároveň očekáváme postupné snížení výše platby za průměrný nákup kartou. Již nyní pozorujeme meziroční pokles o 19 procent na necelých 700 korun. Jsme proto rádi, že můžeme společně klientům ČSOB nabídnout Visa bezkontaktní kartu, která jim usnadní dennodenní nákupy,“ informoval Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.
„Platba bezkontaktní kartou se během několika málo let stala oblíbeným a vyhledávaným způsobem placení. Navíc popularita bezkontaktního placení v České republice stále roste. I jinak konzervativní Češi postupně přecházejí od hotovosti k pohodlné platbě bezkontaktní kartou. Proto jsme tento měsíc rozšířili nabídku našich bezkontaktních karet také o karty Visa. Hlavními přednostmi, které lidem bezkontaktní transakce přinášejí, jsou jednoduchost, rychlost, a tedy vyšší komfort a spokojenost. Očekáváme, že se vzrůstající pozitivní trend bezkontaktního placení udrží a stále častěji se bude promítat i do mobilních technologií,“ říká Alice Škývarová, ředitelka útvaru Karty ČSOB.
Velký boom bezkontaktního placení čeká dopravu
Moderní možnosti placení se začínají prosazovat i v odvětvích, kde převažuje konzervatismus zákazníků i firem. Visa Europe se proto rozhodla soustředit právě na ně. Chystá proto několik společných projektů s výzamnými hráči na českém trhu.
„Přes rychlý nástup bezkontaktních technologií jsme teprve na začátku rozmachu nových možností placení. Visa Europe se proto v následujícíh měsících bude soustředit na rozvoj bezkontaktního placení především v dopravě, kde již nyní spolupracujeme např. s dopravní společností Arriva, nebo v oblasti nápojových automatů, kde naším partnerem není nikdo menší než nápojový gigant Coca-Cola. Vedle toho se dlouhodobě zaměřujeme i na podporu sektoru s malým počtem elektronických plateb – tedy méně než pět procent – jako je sektor řemeslníků a služeb,“ dodává Marcel Gajdoš.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva