ČSSZ: Počet ukončených „neschopenek“ v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o pět procent

25.05.2018 17:13 | Zprávy

Za leden až březen letošního roku evidovala Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) 595 881 ukončených případů dočasné pracovní neschopnosti (DPN), tedy o bezmála 30 tisíc více než za stejné období loňského roku (567 037 případů). Lidé však letos stonali v průměru kratší dobu, a to 33,20 dne, což je o 3 dny méně oproti stejnému období předcházejícího roku (36,46).

ČSSZ: Počet ukončených „neschopenek“ v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o pět procent
Foto: ČSSZ
Popisek: Česká správa sociálního zabezpečení

Ženy stonaly více než muži, a to jak co do celkového počtu (319 311 DPN žen oproti 276 570 mužů), tak co do počtu prostonaných dnů i průměrné délky trvání DPN (muži 32,36 dne, ženy 33,94 dne). Nejvíce lidí stonajících na tzv. neschopenku bylo z věkové skupiny 40-49 let (158 825), ovšem nejdelší průměrná doba léčby byla zaznamenána ve věkové kategorii nad 60 let (49,06 dne).

Nemocenské, které od 15. dne trvání dočasné pracovní neschopnosti vyplácí ČSSZ, přesněji příslušné okresní správy sociálního zabezpečení (OSSZ), se stejně jako ostatní dávky nemocenského pojištění vyplácí zpětně ve lhůtě nejpozději do jednoho měsíce po dni, v němž byly OSSZ doručeny potřebné podklady pro nárok na výplatu dávky. Předá-li zaměstnavatel doklady nutné pro zpracování a rozhodnutí o dávce se zpožděním nebo nesprávně či nedostatečně vyplněné, způsobuje zpoždění výplaty dávky zaměstnanci. Za prvních čtrnáct dnů pracovní neschopnosti vyplácí zaměstnavatel náhradu mzdy.

Ukazatele dočasné pracovní neschopnosti za 1. čtvrtletí roku 2017 podle krajů jsou k dispozici:

  • na webu ČSSZ v sekci Statistiky ZDE
  • jako otevřená data ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Národní knihovna: Podpis Charty proti domácímu násilí

16:14 Národní knihovna: Podpis Charty proti domácímu násilí

Charta proti domácímu násilí je iniciativou zaměstnavatelů z řad firem, institucí a organizací, sdru…