ČTÚ vyhodnotil měření pokrytí na železnici

14.07.2016 8:04 | Zprávy

Český telekomunikační úřad zveřejňuje výsledky historicky prvního měření pokrytí tranzitních železničních koridorů signálem všech mobilních sítí.

ČTÚ vyhodnotil měření pokrytí na železnici
Foto: ČTÚ
Popisek: ČTÚ

Kritéria aukce kmitočtů pro sítě LTE stanoví operátorům závazek pokrýt alespoň 50 % délky koridorů do jara roku 2019. O dva roky později musí být pokryté koridory, dálnice a rychlostní komunikace v celé délce v definované rychlosti přenosu dat.

Nejslabší vnitřní pokrytí měření odhalilo na II. tranzitním železničním koridoru (Petrovice u Karviné – Ostrava – Přerov – Břeclav), kde v sítích LTE je poměr pokrytých a nepokrytých bodů přibližně stejný, naopak nejlepší hodnoty vykazuje IV. koridor (Děčín – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště), kde sítěmi LTE je pokryto až 75 % délky tratě.

„Měření provedené na konci dubna dále odhalilo, že v mnoha případech je pokrytí ‘roztříštěné‘, velmi rychle se střídají pokryté a nepokryté úseky,“ říká předseda Rady ČTÚ Jaromír Novák a dodává: „mobilní telefony pak vzhledem k času potřebnému k přihlášení do sítě indikují subjektivně nižší míru pokrytí než je naměřená“.

koridor

operátor

LTE

LTE+UMTS

GSM

outdoor

indoor

outdoor

indoor

outdoor

indoor

I.

T-Mobile

91,10%

63,30%

96,40%

69,80%

99,90%

95,30%

O2

85,20%

56,90%

96,10%

67,20%

99,93%

96,50%

Vodafone

93,60%

62,90%

98,20%

70,80%

99,85%

95,77%

II.

T-Mobile

83,30%

45,30%

94,70%

56,80%

99,94%

97,99%

O2

85,90%

53,30%

95,20%

61,10%

99,97%

97,21%

Vodafone

96,70%

51,70%

99,00%

64,50%

99,92%

95,52%

III.

T-Mobile

89,40%

65,10%

95,10%

69,90%

99,86%

93,90%

O2

93,20%

67,90%

93,30%

72,30%

99,84%

94,70%

Vodafone

96,10%

66,20%

98,20%

68,50%

99,86%

91,79%

IV.

T-Mobile

96,30%

76,40%

99,10%

79,60%

99,95%

97,15%

O2

90,60%

70,00%

98,10%

76,40%

99,95%

97,86%

Vodafone

97,80%

64,70%

98,30%

71,00%

99,94%

94,18%

Jak ČTÚ upozornil již v dřívější tiskové zprávě, podstatný vliv na kvalitu připojení má konstrukce železničního vozu a její propustnost elektromagnetických vln. Mezi vozy nasazenými na českých železnicích jsou přitom rozdíly až desetitisícinásobné. I když do roku 2021 bude pokrytí železničních koridorů 100 %, přístup ke službám mobilních sítí pro cestující bude bez dalších technických opatření značně omezen. Je tedy nutné jej zajistit například použitím opakovačů nebo vytvořením tzv. pikobuněk pro interiér vozů.

Zkušeností z letošního měření využije ČTÚ při přípravě kontroly splnění rozvojových kritérií v letech 2019 a 2021 kdy bude třeba prověřit i rychlost přenosu dat.

Pro prezentaci výsledků měření ČTÚ připravuje webovou aplikaci, která dále bude rozšířena o vizualizaci dat z měření pokrytí dálnic a rychlostních silnic. Do doby, než bude aplikace dokončena, zpřístupňuje ČTÚ podrobné výsledky měření alespoň ve statické podobě obsáhlého dokumentu (48 MB PDF) ve formě zprávy s grafickými přílohami a v podobě otevřených dat.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha vyhradí pro příští rok 43 milionů na projekty ke zlepšení stavu životního prostředí

13:28 MHMP: Praha vyhradí pro příští rok 43 milionů na projekty ke zlepšení stavu životního prostředí

Pražští radní schválili vyhlášení programu na podporu projektů ke zlepšení stavu životního prostředí…