Přetížená nákladní vozidla jsou postrachem nejen pro ostatní účastníky silničního provozu, ale také pro rozpočty obcí, které se následně potýkají s poškozenými silnicemi a vysokými náklady na jejich opravy. Poměrně vysoké pokuty za dopravní prohřešky související s přetíženými vozidly vyměřují přepravcům kompetentní orgány, nejčastěji příslušné odbory dopravy městských úřadů s rozšířenou působností v rámci příkazního řízení.
Ne vždy je ale vyměřená částka nakonec připsána do příslušných rozpočtů. Zejména zahraniční přepravci se nezřídka zdráhají pokuty platit. V případě, že dlužná pokuta není v termínu správnímu orgánu uhrazená, je případ předán Celní správě ČR k vymáhání v rámci tzv. dělené správy. A to byl i včerejší případ zastaveného polského kamionu převážejícího dřevo. Jeho pohyb po území České republiky měli v hledáčku celní analytici už nějakou dobu.
„Mobilní hlídky v terénu v rámci svých běžných činností a ve spolupráci s analytickým oddělením včera zastavili nákladní vozidlo, jehož provozovateli byly v minulosti vyměřeny čtyři pokuty v rozmezí 9 000 Kč až 130 000 Kč. Od řidiče této dlužné přepravní firmy jsme na místě vybrali souhrnnou částku 297 000 Kč.“ uvedl vedoucí oddělení Analýzy a informační podpory Celního úřadu pro Kraj Vysočina mjr. Mgr. Pavel Šťáva.
Od začátku tohoto roku vybrali vysočinští celníci v terénu dlužné pokuty v 590 případech a v souhrnné částce 2 780 000 Kč. Celní správa ČR disponuje systémy a nástroji umožňující dlužníky efektivně odhalovat v terénu a nedoplatky na místě vymáhat. Jedním z nich je i zákonná možnost odebrat registrační značky od vozidla dlužníka či přiložit tzv. botičku a zabránit tak v jeho další jízdě. A to do doby, než bude evidovaný dluh zaplacen. Tuto pravomoc celníci získali novelou zákona o celní správě účinnou od ledna 2022.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva