Česká chuťovka – stabilní maják kvality a výtečné chuti

22.05.2018 17:59 | Zprávy

Vyhlášení 10. ročníku soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2018" a 8. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2018“

Česká chuťovka – stabilní maják kvality a výtečné chuti
Foto: Sympex Group
Popisek: Česká chuťovka - logo

Letošní „osmičkový“ rok je rokem velkých kulatých výročí, ale také jednoho malého, které by ovšem nemělo mezi těmi velkými tak úplně zapadnout – alespoň ne u těch, kdo si rádi pochutnají na výtečných a poctivých potravinách vyrobených u nás. Je tomu totiž právě deset let, co se skupina zdravě naštvaných potravinářských odborníků rozhodla čelit nepřiměřenému tlaku trhu na co nejnižší cenu potravin, kdy i kvůli dravé zahraniční konkurenci zaplavovalo regály obchodů stále víc takového zboží, o jehož chuti a kvalitě se dalo úspěšně pochybovat. Objevilo se dokonce rčení, že se Česká republika stává popelnicí Evropy, a na tomto šprochu bylo tenkrát pravdy rozhodně víc než trochu. I řada domácích výrobců tak byla nucena kvůli nízkému odbytu kvalitních, ale vůči těm „šizeným“ cenově nekonkurenceschopných potravin proti svému přesvědčení zaměňovat tradiční suroviny různými zlevňujícími náhražkami, aby vůbec dokázali „přežít“. Česká chuťovka se tak stala jednou z významných iniciativ „zdola“, snažících se o nápravu situace, a to jak v zájmu českých výrobců, tak i jejich zákazníků, kteří se mnohdy marně pídili zvlášť ve velkých řetězcích po tradičních chutných českých potravinách. Po deseti letech nadšeného úsilí se naštěstí Česká chuťovka může ohlédnout zpět s dobrým pocitem, že se její misi společným úsilím s českými potravináři daří stále lépe naplňovat. Rok od roku se zvyšuje zájem českých výrobců o soutěž, kteří do ní přihlašují i čím dál víc po všech stránkách prvotřídních potravin, takže odborná porota musí své už tak vysoké nároky úměrně tomu dále zvyšovat. V současné době se už značkou ČESKÁ CHUŤOVKA může pyšnit cekem 649 výrobků od 175 českých potravinářů a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 114 potravin od 66 výrobců – a to už je určitě slušný výběr pro mlsné jazýčky. Je víc než potěšitelné, že kvalita a výtečná chuť potravin je nezpochybnitelnou hodnotou a součástí stavovské cti narůstajícího počtu českých potravinářů.

Posilování prestiže značky ČESKÁ CHUŤOVKA mezi dalšími značkami kvality potravin na českém trhu se v desátém roce její existence symbolicky potvrdilo i slavnostním udělením prestižního titulu MARKETÉR ROKU 2017 na galavečeru České marketingové společnosti 17.5. t.r., což je uznáním jak pro všechny spolupracovníky a partnery soutěže, tak i potravináře, kteří se značkami Česká nebo Dětská chuťovka za své báječné výrobky již mohou pyšnit.

Letos přichází organizátoři soutěže ve spolupráci se společností MarkAs distribution s novinkou - Databází vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka, která usnadní všem zájemcům, ať už obchodníkům, zákazníkům, zástupcům médií, apod., přehledné vyhledávání oceněných potravin i výrobců za celou historii soutěže podle zadaných kritérií. Ocenění výrobci tak získají nový marketingový kanál k posílení svého postavení na trhu. Tento jedinečný marketingový nástroj byl představen na tiskové konferenci 22.5. novinářům a zájemci si ho mohou nezávazně vyzkoušet na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka.

Nad jubilejním desátým ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2018“ převzala opět odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemickotechnologická v Praze, která spojuje dlouholetou tradici s progresivními směry a obory ve vědě a výzkumu, včetně potravinářského, a rovněž VOŠES, SPŠPT a SOŠPV (PODSKALSKÁ), kde budou na podzim probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je i letos rektor VŠCHT prof. Ing. Karel Melzoch, CSc.

Značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA, která je raritou i ve světovém měřítku, bude opět udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku školy „PODSKALSKÁ“ a žáků ZŠ Londýnská. Jen výrobky označené touto značkou se mohou chlubit tím, že si ji vysoutěžily v senzorickém testování přímo dětmi a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často jiné než u dospělých. Kromě toho se organizátoři snaží propagací této značky podpořit zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu.

Desátý ročník soutěže se koná již tradičně pod záštitou předsedy Senátu PČR Milana Štěcha a rovněž ministra zemědělství Jiřího Milka. Předávání ocenění se uskuteční 11. října v důstojné atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce, sídla Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2018“ a již pošesté bude také jedna výrazná osobnost českého potravinářství slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“.

Uzávěrka přihlášek výrobců do letošní soutěže je 13. září. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech oceněných výrobců a potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz. Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky, mj. i od výrobců chutných potravin.

Generálním partnerem České chuťovky je tradičně skupina Ahold. Váženým partnerem soutěže je opět Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění.

Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Podobu terminálu VRT mezi Kořenicemi a Bečváry určí architektonická soutěž

10:34 Správa železnic: Podobu terminálu VRT mezi Kořenicemi a Bečváry určí architektonická soutěž

Správa železnic vyhlásila architektonicko-urbanistickou soutěž na nový terminál Kořenice-Bečváry VRT…