Kontrolní akce byla zaměřena na plnění povinností vyplývajících prodávajícímu z právních předpisů při prodeji prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, konkrétně prostřednictvím internetu. Kontrolní akce cílila primárně na internetové obchody vykazující neshody s požadavky příslušných právních předpisů. V období od 2. 1. do 31. 3. 2024 bylo provedeno celkem 223 kontrol, při nichž bylo ověřováno dodržování povinností vyplývajících ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a dalších právních předpisů. Porušení právních předpisů bylo zjištěno při 175 kontrolách, tj. 78,48 %.
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele byl ve sledovaném období porušen celkem v 252 případech. Nejčastějším zjištěním bylo porušení ustanovení § 13, a to v 93 případech. Z toho 92 případů se týkalo porušení ustanovení § 13 odst. 1 zákona, který stanoví prodávajícímu povinnost informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (reklamace), společně s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva