Česká obchodní inspekce ve 2. čtvrtletí zjistila i diskriminaci Čechů ve své vlastní zemi

29.09.2019 20:32 | Zprávy

Česká obchodní inspekce dlouhodobě sleduje, zda nedochází ze strany obchodníků k některé z forem diskriminace spotřebitelů. Ve 2. čtvrtletí provedla 139 kontrol a podezření na toto nežádoucí jednání zjistila ve dvou případech.

Česká obchodní inspekce ve 2. čtvrtletí zjistila i diskriminaci Čechů ve své vlastní zemi
Foto: coi.cz
Popisek: Česká obchodní inspekce - logo

Česká obchodní inspekce uskutečnila v období od 1. dubna do 30. června 2019 celkem 139 kontrol, které byly zaměřené na diskriminační jednání obchodníků (porušení § 6 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). Součástí akce byly ale také kontroly dalších právních předpisů, které ČOI dozoruje.

ČOI zjistila podezření na některou z forem diskriminace ve 2 případech, což představuje 1,4 % z celkového počtu kontrol:

Inspektorát

Počet kontrol

Kontroly se zjištěním

Zjištění v %

Celkem

§ 6

Celkem

§ 6 

Středočeský a Hl. město Praha

9

2

2

22,2%

22,2%

Jihočeský a Vysočina

32

17

0

53,1%

0,0%

Plzeňský a Karlovarský

24

12

 0

50,0%

0,0%

Ústecký a Liberecký

15

4

 0

26,7%

0,0%

Královéhradecký a Pardubický

2

2

 0

100,0%

0,0%

Jihomoravský a Zlínský

18

5

 0

27,8%

0,0%

Olomoucký a Moravskoslezský

39

22

 0

56,4%

0,0%

Celkem

139

64

2

46,0%

1,4%

  • 1 diskriminace byla z hlediska věku, kdy na webových stránkách restauračního zařízení byla uvedena informace, že restaurace není vhodná pro děti do 8 let. Na elektronický dotaz spotřebitele, zda je možné si v uvedené restauraci objednat stůl pro 4 dospělé osoby a 1 dítě ve věku 4 let, zaměstnanec restaurace elektronicky odpověděl, že v restauraci neakceptují přítomnost dětí do 8 let
  • 1 diskriminace byla z hlediska národnosti, kdy česky hovořícím inspektorům, v postavení spotřebitele, nebylo umožněno se v restauraci posadit ke stolu a provést objednávku, anglicky mluvícím spotřebitelům toto umožněno bylo

Oba zjištěné případy budou řešeny ve správním řízení.

Porušení dalších právních předpisů bylo zjištěno celkem v 64 případech. Nejčastěji se jednalo o další porušení zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele:

  • ve 26 případech byly zjištěny nedostatky v dodržování zásad poctivosti prodeje (§ 3)
  • ve 24 případech prodávající neinformovali spotřebitele o cenách nabízených výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy (§ 12)

Ve 2. čtvrtletí 2019 právní moci v souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním nabylo 6 pokut v celkové výši 210 000 Kč (s ohledem na lhůty správního řízení se jedná o prokázání diskriminačního jednání v předešlých měsících).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Slavnostní účtenková loterie

Paní Schillerová, nemyslíte si, že by bylo lepší, kdyby se zabývali zaměstnanci najati na účtenkovou loterii něčím užitečnějším? Nebo že bychom mohli za účtenkovou loterii ušetřit a tyto finance raději dát či rozdělit mezi pečovatelské domy na podporu důstojného stáří? Nemyslíte si, že by taková čás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: 25 milionů na zabezpečení péče o ohrožené a handicapované živočichy

16:33 AOPK ČR: 25 milionů na zabezpečení péče o ohrožené a handicapované živočichy

Spouštíme výzvu pro příjem žádostí do Programu péče o krajinu, a to v podprogramu pro zabezpečení pé…