Oproti minulému čtvrtletí došlo k nárůstu a také se zvýšilo množství zajištěných padělků. Nejčastěji docházelo k porušení práv duševního vlastnictví u oděvů a textilních výrobků ochranných známek Tommy Hilfiger a Louis Vuitton.
Česká obchodní inspekce uskutečnila v období od 1. července do 30. září 2018 kontrolní akci, při níž ověřovala dodržování povinností vyplývajících z ustanovení § 8 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, při nabídce, prodeji a skladování výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví. Podle tohoto ustanovení se zakazuje obchodníkům nabízet za účelem prodeje, prodávat a skladovat výrobky porušující některá práva duševního vlastnictví nebo neoprávněné užívání ochranných známek.
ČOI z celkového počtu provedených kontrol zjistila ve 281 případech (74,1 %) porušení právních předpisů. Z tohoto počtu u 102 kontrol bylo zaznamenáno porušení zákazu nabízení, prodeje a skladování výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví, což v procentuálním vyjádření představuje 26,9 %. Oproti minulému čtvrtletí došlo k nárůstu, kdy porušení práv duševního vlastnictví bylo zjištěno v 18,2 %.
Česká obchodní inspekce uložila za zjištěné nedostatky celkem 371 pokut v hodnotě 9 347 500 Kč. Kromě pokut ČOI zajistila 8 849 kusů padělků v hodnotě originálů ve výši 28 292 731 Kč.
Graf č. 1: Podíl sortimentu na porušení práv duševního vlastnictví
Graf č. 2: Podíl vybraných ochranných známek z celkového objemu zajištěných výrobků
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva