Dokončení tohoto kroku, jímž státní podnik pokračuje ve změnách v posledním roce, dnes v jedné z nejmenších poboček v Řitce u Prahy představil generální ředitel České pošty Roman Knap, ředitel divize obchod a marketing Martin Vránek a za ČSOB Richard Podpiera, zodpovědný za služby ČSOB na České poště.
„Jsme velmi rádi, že se zákazníci v celé naší rozsáhlé síti více než 3 200 pošt a pošt Partner dočkali pohodlného a bezpečného způsobu bezhotovostního placení všemi kartami Mastercard a Visa. Využívání karet i mobilních aplikací při placení šetří čas i náklady, uleví obsluze na pobočkách a zkvalitní a zrychlí poskytování poštovních služeb. Vyřeší se tím i předchozí stav, kdy klienti neměli jasno v tom, kde mohou své karty využívat,“ uvedl generální ředitel České pošty Roman Knap.
V minulosti byly vybrané pošty vybaveny dvěma terminály – jeden umožňoval platby kartami ČSOB a druhý ostatní transakce, což klienty do jisté míry omezovalo a znesnadňovalo práci na pobočkách, přičemž některé pošty disponovaly pouze terminály ČSOB.
Aby se mohlo platit kartami na všech poštách, byly terminály do pobočkové sítě instalovány od listopadu 2018 do června 2019.
„I když se doba instalace zdá dlouhá, je třeba si uvědomit, že 110 technikům zákaznických služeb prošlo pod rukama celkem 7 719 terminálů, které jsou v evidenci České pošty. Náklady spojené s platbou kartou hradí v plné výši Česká pošta. Díky snížení nákladů bylo možné ve stejném objemu vynaložených prostředků pokrýt více poboček včetně pošt Partner,“ řekl obchodní ředitel České pošty Martin Vránek.
Česká pošta ve spolupráci s ČSOB zároveň realizovala projekt Prometheus, v jehož rámci byly obměněny staré terminály ČSOB, jelikož ze strany České pošty bylo třeba celou síť poboček pokrýt terminály umožňujícími platby asociačními kartami. Zavádění terminálů se uskutečnilo za finančního přispění ze strany ČSOB a díky dodatkům ve smluvní dokumentaci byla zajištěna možnost sloučit alianční a acquiringové terminály do jednoho zařízení.
„Jedná se o další důležitý krok v digitalizaci směrem ke zkvalitnění služeb pro klienty při využití technologických inovací a u lidí stále oblíbenějšího bezhotovostního placení. Digitalizaci služeb vnímáme my i Česká pošta jako důležitou součást úspěšného klientského servisu jak dnes, tak i do budoucna. Proto jsme rádi, že můžeme klientům České pošty společně přinášet taková řešení, která jsou pro ně užitečná a zároveň šetří jejich čas,“ říká Jan Sadil, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB, zodpovědný za oblast Retail.
Hlavním důvodem, proč dříve na některých poštách nebyla možná platba kartou, je fakt, že se jedná o velké náklady ČP z důvodu svěřené hodnoty. Pošty v sousedních zemích umožňují platit pouze za vlastní služby a ne za svěřenou hodnotu. Ostatní doručovatelé v ČR mají smluvní zákazníky a náklady na ně přenášejí.
V současnosti Česká pošta akceptuje pouze karty Visa a Mastercard, které v ČR pokrývají téměř 100 % trhu, ale v případě potřeby je v budoucnu možné další rozšíření na další asociace jako American Express a Diners Club.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva