Pokud daná adresa neexistuje, nebo se na ni adresát nezdržuje, jsou zásilky vraceny zpět odesilateli. Pokud dojde k přejmenování ulice, tato změna se promítne do databází České pošty, podle kterých jsou zásilky doručovány. Během překlenovací doby, jejíž délka není striktně daná, Česká pošta doručuje zásilky i na adresy, ve kterých je napsaný původní název ulice. Při striktním dodržování pravidel by jinak zásilky vracela jako nedoručitelné z důvodu neexistující adresy.
Adresu udává odesilatel. Adresát byl měl změnu svým partnerům, se kterými si koresponduje, nahlásit. Pokud tak neučiní, ztěžuje situaci především odesilatelům. Proto Česká pošta po změně názvu ulice doručuje i na název původní. Aby nepřidělávala problémy odesilatelům, kteří často na pasivní přístup adresáta nemají vliv.
Instituce, úřad, firma, velvyslanectví nebo občan by ve svém vlastním zájmu měli ty, se kterými si korespondují, o změně adresy informovat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva