Česká pošta vypsala výběrové řízení na poskytovatele, který jí zajistí přepravu zásilek nákladními vozidly nad 3,5 tuny mezi jejími jednotlivými třídicími centry. Nejvýhodnější nabídku předložila společnost C.S.CARGO, se kterou Česká pošta podepsala smlouvu na tři roky. V praxi to znamená, že Česká pošta bude využívat služeb soukromého přepravce tehdy, kdy to bude potřebovat. Nebude se pohybovat v nevýhodných podmínkách jako dosud, kdy veškeré závazky vyplývající z vlastní velké přepravy nesla na svých bedrech. To se týká zejména údržby a obnovy autoparku nebo zbytečných ztrát při nedostatečném vytížení svých přepravních kapacit. Mnohem elastičtěji a úsporněji tak zvládne jak vánoční nápor, tak dny s nižšími objemy zásilek.
„Doba, kdy se vše řešilo tzv. in-house, je pryč. Moderní systémy řízení ukázaly, že nákupem služeb se dá nejen ušetřit, ale hlavně zvýšit kvalita poskytovaných služeb. Představa, že Pošta je stále jako v dávných dobách stát ve státě, je mylná. Pokud jsou na trhu možnosti, díky kterým se posuneme dál a našim klientům budeme moci nabídnout vyšší standard, byli bychom sami proti sobě, kdybychom touto cestou nešli,“ říká generální ředitel České pošty Roman Knap.
První přeprava mezi jednotlivými třídicími centry České pošty začne v červnu tohoto roku. Lokality, kde začne nový model fungovat, jsou Praha a oblast Moravy, kde jsou velká centra s nejvyšší zátěží autodopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva