Kromě toho, že Česká pošta dlouhodobě upozorňuje před podobným podvodným jednáním na svých webových stránkách ZDE, zapojila se také do nové vzdělávací kampaně České bankovní asociace s názvem #nePINdej!
Nová kampaň má upozornit na sílící nebezpečí podvodů na internetu. Pod názvem #nePINdej! představí nejčastější kybernetické útoky a formou hravého testu ZDE naučí, jak jim nenaletět.
V poslední době se množí podvodné e-maily a sms zprávy, které mají adresáty připravit o peníze a k tomu jim poškodit počítač či mobilní telefon. Toto provádí díky zneužívání jména České pošty. Varujeme proto klienty České pošty před podvodnými elektronickými zprávami (phishing), které jsou zasílány z podvodných adres. Tyto podvodné e-mailové zprávy nerozesílá Česká pošta a nemá s nimi nic společného.
Veškeré falešné zprávy, které Pošta obdrží, zveřejňuje na svých webových stránkách jako varování. Na stejném místě jsou také rady a postupy, jak phishingový útok rozpoznat. Na uvedené webové stránky se lze dostat kliknutím na banner umístěný přímo na hlavní stránce webu nebo jej klienti naleznou ZDE.
Kampaň #nePINdej! zcela jistě patří k nejrozsáhlejším kampaním v oblasti kyberbezpečnosti, které byly doposud realizovány. Unikátní je i to, že se do ní zapojily jak orgány státní správy, které se kyberbezpečností zabývají, tak klíčové firmy českého byznysu, jichž samotných nebo jejich klientů se podvodné útoky také týkají. Kromě České bankovní asociace, která je realizátorem projektu, a České pošty, jsou do kampaně zapojeny Policie České republiky, Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), itego, a.s., CISCO, Thein Security, ČEZ, Mastercard, O2 a České dráhy. Mediálními partnery jsou Česká televize, Seznam Zprávy, Deník a Cinestar.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva