Po bohatých zkušenostech z Etiopie, Nikaraguy, Guatemaly či Indonésie se společnost mamacoffee rozhodla realizovat projekt Zemědělské inovace a technologie v Barmě s důrazem na pěstování kávy. V posledních letech v Barmě produkce kávy roste, a to především díky nadmořské výšce a vysoké kvalitě červené půdy. Mamacoffee zde plánuje zprostředkovat přenos know-how pro zvýšení kvality pěstování, sběru a zpracování kávy. Dále má zájem na vytvoření dlouhodobých přímých kontaktů mezi farmáři, místními kooperativami a pražírnami v České republice. Cílem projektu je detailní ověření záměru vytvoření česko-myanmarského joint venture k propagaci inovací a moderních technologií v kávovém sektoru a vypracování konkrétního investičního a podnikatelského plánu pro realizaci.
Přestože pěstování kávy má v Barmě dlouholetou tradici a země má vhodné agro-klimatické podmínky pro pěstování vysokojakostní kávy pro mezinárodní trh, po desetiletích izolace země a zanedbávání sektoru ze strany bývalé vlády, zemi chybí řada postupů a technik v pěstování, zpracování a odbytu kávy, dnes již zcela běžných v jiných částech světa. Klimatické podmínky v období dešťů a kvalita dopravní infrastruktury s sebou navíc přináší výrazné problémy v oblasti logistiky. Řada farem i venkovských oblastí se v období dešťů stává těžko dostupných anebo se výrazně prodlužuje doba cesty. Barmské Ministerstvo zemědělství, živočišné výroby a zavlažování si je ale potenciálu kávy vědomo a exportně-orientovaný rozvoj kávového sektoru řadí mezi své priority.
„Během projektu využijeme své zkušenosti z různých zemí, kde jsme úspěšně působili, a zprostředkujeme přenos know-how pro zvýšení kvality pěstování, sběru a zpracování zelené kávy. V rámci společné výkupny a zpracovny kávy, která by se soustředila na spolupráci s individuálními farmáři i místními kooperativami, zpřístupníme tyto technologie širokému spektru klientů. Půjde o další zpracovny kávy, kávové unie i kávové kooperativy v jednom z barmských regionů v Šanském státu. Máme zájem na vytvoření dlouhodobých přímých kontaktů mezi farmáři, místními kooperativami a pražírnami u nás i v zemích EU,“ říká zakladatel a jednatel společnosti mamacoffee Daniel Kolský, který už realizoval v rámci Programu B2B tři projekty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva