Jednou z výhod Programu B2B je skutečnost, že umožňuje firmám proniknout na trhy všech rozvojových zemí dle klasifikace OECD. Projekty českých firem tak budou předávat potřebné know-how a přinášet pracovní příležitosti místním lidem např. v Mali, Kyrgyzstánu, Indonésii, Ugandě, Iráku či Bělorusku. S cílem podpořit soukromé investice na rizikových trzích byl letos pro české firmy nově spuštěn program Záruka zahraniční rozvojové spolupráce.
Ze 33 podpořených žádostí se jedná o sedm podnikatelských plánů, jedné studie proveditelnosti, tří projektových dokumentací a 22 realizací. „Radost máme především z velkého počtu schválených realizací, protože firmy v rámci nové dotace mohou navázat na předchozí přípravné fáze a rozjet svůj projekt tak, aby byl prospěšný oběma stranám. Místním trhům tak české firmy poskytnou potřebné know-how či technologie a zároveň zde získají kontakty, najdou obchodního partnery, vytvoří nová pracovní místa a v ideálním případě si s místním partnerem založí společný podnik,“ říká manažerka Programu B2B Ludmila Leškovská.
V Etiopii tak může pokračovat úspěšně rozjetý projekt pěstování moringy olejodárné, který nyní přímo ovlivňuje školením či zaměstnáním kolem 50 místních obyvatel. Lze očekávat, že jejich počet poroste v letošním roce po spuštění výroby a prodeje moringových tablet a moringového oleje. Díky práci týmu pod vedením realizátora Jaromíra Nováka se zdraví prospěšné produkty z etiopské superpotraviny dostaly už i na český trh.
Velmi slibně vypadá také projekt týmu z pražské firmy AAA Techlabs pod vedením Philipa Staehelina. Ten se rozhodl pro vývoj revolučních brýlí. Jde o unikátní dioptrické brýle pod značkou DOT Glasses, které může díky nastavitelnosti nosníku a stranic a možnosti výběru čoček nosit každý. A hlavně díky jejich nízké ceně pouhých tří dolarů budou dostupné lidem s očními vadami i v těch nejchudších zemích světa. Se svým projektem získala firma nedávno 1. cenu v Lausanne a v rámci celosvětové soutěže startupů se 10. dubna probojovala do nejlepší čtyřky. „Tyto brýle umožní řešit potřeby i těch nejchudších a nejodlehlejších komunit, které k nim nikdy neměly přístup. Náš projekt také umožní vytvoření místních „mikropodniků“ prodejců brýlí, které budou zpočátku podporované z mikroúvěrů, což přispěje k rozvoji podnikatelství místních komunit,“ přibližuje Philip Staehelin další významný aspekt projektu a i jeden z důvodů, proč byl podpořen Programem B2B.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva