„Informace ze zprávy budou podkladem pro rozhodování ministerstva pro další období, kdy se resort velmi poctivě připravuje zejména na září. Je to také ukázka nové politiky ministerstva školství, protože chceme svá rozhodnutí opírat o data, nikoliv jen o dojmy,“ řekl ministr školství Petr Gazdík.
Česká školní inspekce tedy již dva měsíce provádí metodicky orientované návštěvy škol s vyšším počtem ukrajinských dětí a žáků a na základě komplexního zhodnocení situace v konkrétní škole včetně diskusí s vedením školy i pedagogickými pracovníky pomáhá školám na místě řešit témata, která jsou v danou chvíli pro danou školu relevantní.
„Data vycházejí z reálné situace ve školách. Sledovali jsme zejména to, jak se školám daří integrovat žáky do vzdělávání a s jakými problémy se potýkají. Poskytovali jsme metodikou pomoc tam, kde jsme ji považovali za žádoucí a potřebnou,“ vysvětlil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. „Dobrou zprávou například je, že se nepotvrdilo vytváření samostatných skupin ukrajinských dětí. Ve většině škol jsou žáci integrováni, tedy byly vytvořeny smíšené třídy,“ doplnil ústřední školní inspektor.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Tisková zpráva