České dráhy: České dráhy vylepšují interiér bistrovozů

26.01.2023 7:34 | Tisková zpráva

Koberce místo linolea v oddíle 1. třídy, renovované a přečalouněné sedačky, modernější Wi-Fi zařízení nebo nové řídicí jednotky dveří umožňující stranově selektivní blokování nástupních dveří dostanou při periodické obnově vyššího stupně bistrovozy s oddílem první třídy typu ARmpee832.

České dráhy: České dráhy vylepšují interiér bistrovozů
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Vozy kombinující místa k sezení a restaurační oddíl nám umožňují v dálkových vlacích zajistit efektivně jak širokou nabídku občerstvení, tak zároveň zajistit komfortní místa pro cestující. V uplynulých letech jsme takto zmodernizovali 18 původně restauračních vozů, které nasazujeme například na Valašské a Jižní expresy. Nyní jsme se pustili do modernizace dalších 6 původních bistrovozů. Ty řadíme například do spojů Silesia a Cracovia na linkách z Prahy přes Ostravu do Krakova a Varšavy. Díky modernizaci se zvýší komfort a bezpečnost cestování a bude zajištěna životnost vozů na dalších zhruba 10 až 15 let,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

V rámci modernizace dojde v restauračním oddíle k dosazení nových stolů a sedaček, které promění dosavadní vnitřní styl vozu z bistra na klasickou restauraci. Rekonstrukcí a přečalouněním projdou barové stoličky i komfortní sedačky v oddíle 1. třídy. Ve voze bude dosazeno modernější zařízení Wi-Fi. Na podlaze v restauračním oddíle a na představcích bude položeno nové linoleum.

V oddíle 1. třídy bude nově umístěn koberec, který zlepší vizuální vzhled oddílu, přispěje k většímu pohodlí a k dalšímu snížení hladiny hluku. Dveře budou doplněny o systém stranově selektivního blokování dveří (SSOD / LAT), které ovládá strojvedoucí. Systém brání vystoupit cestujícím mimo nástupiště nebo otevření dveří během jízdy.

Modernizaci vozů ARmpee832 provede dceřiná společnost Českých drah DPOV v průběhu roku 2023. U prvních vozů již byla zahájena. Celkové investiční náklady jsou v hodnotě přibližně 15 milionů korun. Vozy jsou deponovány v OCÚ Východ v provozní jednotce Bohumín.

Současné vozy typu ARmpee832 byly vyrobeny v roce 1984 ve východoněmecké vagonce v Budyšíně pro ČSD. Původně šlo o kombinované vozy s restauračním oddílem (24 míst) a lehátkovými oddíly (30 míst). Dopravce je využíval především na nočních spojích mezi východní a západní části Československa. V roce 1994 byly vozy v majetku ČD rekonstruovány na kombinující bistrooddíl a oddíly 2. třídy.

V letech 2009 a 2010 pak prošlo celkem 6 vozů modernizací na typ ARmpee s velkoprostorovým oddílem 1. třídy s 22 místy a bistrooddílem s barovou částí se 14 místy. Do vozů byla doplněna klimatizace, došlo ke zvýšení maximální rychlosti ze 140 na 160 km/h a byly dosazeny další moderní technické prvky. Většina z původně 20 vyrobených vozů zůstala po rozdělení federace na Slovensku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS: Profesionální a dobrovolní hasiči jednali o společné budoucí strategii

7:14 HZS: Profesionální a dobrovolní hasiči jednali o společné budoucí strategii

Zástupci vedení Ministerstva vnitra – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR se seš…