Rekordní rychlost byla dosažena Pendolinem na trati Brno – Břeclav mezi Vranovicemi a Podivínem dne 18. listopadu 2004. „I když má český rychlostní rekord už 20 let a České dráhy dnes provozují i rychlejší lokomotivy, patří Pendolina stále k našim nejrychlejším a nejkomfortnějším vlakům, které jsou u našich zákazníků velmi oblíbené. Stále nabízejí nejrychlejší cestování mezi Prahou a Ostravou a chystáme se na to, že se stanou také prvními vlaky, které u nás pojedou komerční rychlostí 200 km/h. Věřím, že rychlost 200 km/h svezeme naše zákazníky v Česku už v roce 2025,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
České dráhy v současnosti provozují 6 kompletních sedmivozových jednotek řady 680 Pendolino a několik vozů ze sedmé jednotky. Na svém kontě už mají skoro 39 milionů kilometrů, v průměru přes 5,5 milionu kilometrů na jeden vlak. Jednotky zajišťují provoz vlaků SuperCity Pendolino mezi Prahou a severní Moravou, mezi Ostravou a Karovými Vary a po plném zprovoznění vlakového zabezpečovacího systému ETCS se v první polovině roku 2025 vrátí také na spoj SC Košičan z Prahy do Košic a zpět.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva