České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

24.11.2024 7:14 | Tisková zpráva

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04 km/h. Při zkušební jízdě ho vytvořila elektrická jednotka 680.001 Pendolino, vyrobená v italském závodě společnosti Alstom. České dráhy dnes provozují ještě rychlejší vozidla, přesto se Pendolino stane zřejmě prvním vlakem, který pojede v pravidelném provozu na síti Správy železnic rychlostí 200 km/h.

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Rekordní rychlost byla dosažena Pendolinem na trati Brno – Břeclav mezi Vranovicemi a Podivínem dne 18. listopadu 2004. „I když má český rychlostní rekord už 20 let a České dráhy dnes provozují i rychlejší lokomotivy, patří Pendolina stále k našim nejrychlejším a nejkomfortnějším vlakům, které jsou u našich zákazníků velmi oblíbené. Stále nabízejí nejrychlejší cestování mezi Prahou a Ostravou a chystáme se na to, že se stanou také prvními vlaky, které u nás pojedou komerční rychlostí 200 km/h. Věřím, že rychlost 200 km/h svezeme naše zákazníky v Česku už v roce 2025,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

České dráhy v současnosti provozují 6 kompletních sedmivozových jednotek řady 680 Pendolino a několik vozů ze sedmé jednotky. Na svém kontě už mají skoro 39 milionů kilometrů, v průměru přes 5,5 milionu kilometrů na jeden vlak. Jednotky zajišťují provoz vlaků SuperCity Pendolino mezi Prahou a severní Moravou, mezi Ostravou a Karovými Vary a po plném zprovoznění vlakového zabezpečovacího systému ETCS se v první polovině roku 2025 vrátí také na spoj SC Košičan z Prahy do Košic a zpět.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Z čeho je financováno hnutí STAČILO?

KSČM má příspěvky od státu, ale stačilo přeci ne nebo ano? A pokud ne, tak z čeho je financováno? A je to tak, že teď už KSČM jako strana kandidovat nebude, ale budete kandidovat jako STAČILO? A jestli ano, proč vlastně stranu úplně nezrušíte, když jste de fakto založila novou?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zahraničí: Zatčení hlavního zástupce opozice je v rozporu se základními zásadami právního státu

7:14 Ministerstvo zahraničí: Zatčení hlavního zástupce opozice je v rozporu se základními zásadami právního státu

Prohlášení Česka k obvinění a zadržení istanbulského starosty Ekrema Imamoglua