Přepravy souvisejí s plánovanými hlavními vyvazovacími opravami vlaků v opravnách ÖBB ve Vídni. Každý ze sedmero railjetů Českých drah má už najeto okolo 2,4 milionu kilometrů, a proto procházejí plánovanou velkou údržbou.
„Bezpečnost a dobrý technický stav našich vozidel má prioritu. Týká se to také netrakčních jednotek railjet. Každá z nich má najeto už okolo 2,4 milionu kilometrů a podle požadavků výrobce a našich předpisů pak musí projít prohlídkou, kterou lze zjednodušeně označit jako hlavní vyvazovací opravu. Má preventivní charakter, jako když jedete s vlastním autem do servisu po výrobcem stanoveném počtu kilometrů, a provádí se při ní předem plánované prohlídky, opravy a výměna stanovených komponentů,“ vysvětluje Michal Kraus, náměstek generálního ředitele ČD pro provoz.
Velké prohlídky railjetů se provádějí po najetí každých 1,2 milionu kilometrů. V současné době se tedy jedná už o druhou prohlídku, kterou označují České dráhy jako opravu R3, dříve označovanou jako hlavní opravu, a výrobce Siemens Mobility ji má označenou jako opravu IW6. Tyto velké prohlídky a opravy provádějí pro České dráhy dílny ÖBB Technisches Services (TS) Wien Simmering. V dílnách se servisují také všechny rakouské railjety, takže mají velké zkušenosti a jsou perfektně vybavené pro sériové opravy a údržbu netrakčních jednotek a osobních vozů. Opravou R3 / IW6 tam prošly už čtyři jednotky (003, 004, 002 a 001). Pátá jednotka (005) se z opravy vrací v pátek 22. ledna a hned v sobotu 23. ledna odjede do dílen šestý railjet. Během 1. čtvrtletí letošního roku bude do dílen přistavena také poslední sedmá jednotka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva