České dráhy: Minibary prodávají pivní speciál Matylda, za prvních sedm měsíců roku rozvezly už 35 tisíc litrů kávy

11.08.2022 18:47 | Tisková zpráva

Pivní speciál Matylda, jehož koupí zákazníci přispějí na opravu legendární lokomotivy, to je žhavá novinka v minibarech Českých drah.

České dráhy: Minibary prodávají pivní speciál Matylda, za prvních sedm měsíců roku rozvezly už 35 tisíc litrů kávy
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Nedávno začali stevardky a stevardi prodávat i křupavé červy a cvrčky. Nejoblíbenější položkou ale dlouhodobě zůstává káva, kterou zákazníci pořídí za 15 korun, v letních měsících stoupá zájem o chlazené nápoje.

Minibary Českých drah začaly prodávat pivní speciál Matylda. Jde o limitovanou sérii plechovkového piva z plzeňského minipivovaru Proud. Hlavní myšlenou výroby tohoto pivního speciálu je získání finančních prostředků na opravu lokomotivy 313.432 s přezdívkou Matylda.

„Veškerý výtěžek půjde na opravu lokomotivy. Oprava probíhá v Lužné u Rakovníka, aktuálně nás v pokračování oprav brzdí oprava os lokomotivy, která se bohužel protáhla. Přesto bychom opravy rádi dokončili do konce letošního roku. Po dokončení se lokomotiva vrátí do Olomouce, kde bude provozována při nostalgických jízdách,“ říká ředitel Centra historických vozidel ČD Marek Plochý.

Jde o první pokus, jestli bude o pivo mezi fanoušky železnice zájem, případně by v podobné podpoře opravy historických vozidel rád pokračoval. Pivo je k dostání i v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka.

Další novinkou v minibarech je jedlý hmyz. Konkrétně to jsou křupaví červíci nebo cvrčci, které jsou plnohodnotným zdrojem bílkovin a pestré škály mikroživin. Oblíbené jsou pro svůj zdroj proteinů zejména u sportovců. Šetrné jsou i k životnímu prostředí, protože chov hmyzu je mnohem ekologičtější a neprodukuje tolik emisí jak chov hospodářských zvířat.

Dlouhodobě nejoblíbenější jsou v nabídce minibarů teplé nápoje, které si cestující mohou zakoupit již za 15 korun. Za prvních sedm měsíců letošního roku se prodalo už více než 35 tisíc litrů instantní kávy (175 tisíc kelímků), populární je ale i instantní cappuccino (76 tisíc kelímků) značková káva Manuel (53 tisíc kelímků). Od ledna do konce července prodali stevardky a stevardi cestujícím také 46 tisíc croissantů a 30 tisíc tatranek.

Během letních měsíců jsou velmi populární i chlazené nápoje, například půllitrových plechovek Pilsner Urquel se za první měsíc prázdnin prodalo již 13 630. Za stejné období se prodalo i 9 551 piv Budweiser Budvar. Neoblíbenějším nealkoholickým nápojem v červenci byla Kofola (10 609 lahví) a dalším pak neperlivá voda (8 480 lahví).

Služba ČD Minibar nebo prodejní automaty občerstvení jsou v současném jízdním řádu v 217 spojích. Jedná se o linky Západní expres, Krušnohor, Ostravan, Slovácký expres, Svitava, Vysočina, Rožmberk, Hradečan a Krakonoš (v úseku Praha – Hradec Králové).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

20:16 Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

Od 13. ledna 2025 rozšíří Česká televize své publicistické portfolio o pět nových pořadů. Tři z nich…