„Ve spolupráci s našimi partnery z ÖBB v Rakousku a DB v Německu se nám podařilo dojednat obnovení tradičního přímého spojení našich metropolí. Českým drahám připadl úkol zajistit soupravu pro celý projekt. Půjde o nasazení jednotky Railjet, která na tomto vlaku urazí vzdálenost skoro 1 000 kilometrů a cestujícím nabídne komfortní a rychlé cestování. Trasu mezi Berlínem a Vídní nyní urazí za přibližně 8,5 hodiny a nabídne také našim občanům přímé a komfortní spojení bez přestupu, například z Brna do Berlína dorazí za 7 a čtvrt hodiny nebo z Ústí nad Labem do Vídně za 5 a půl hodiny,“ říká generální ředitel Českých drah Václav Nebeský a dodává: „Našich sedm souprav bude nyní jezdit nejen do Rakouska a na Slovensko, ale nově také do Německa. Naše rozhodnutí nakoupit až 20 dalších moderních vlaků pro dálkovou dopravu dalším logickým krokem, jak nabízet a dále rozšiřovat rychlé a komfortní železniční spojení Prahy s evropskými velkoměsty.“
Obnovená Vindobona vyjede poprvé na svou celou plánovanou trasu z Berlína i ze Štýrského Hradce v úterý 16. června. Z Berlína nabídne první ranní spojení do Prahy, Vídně a Štýrského Hradce s odjezdem v 6:17. Do Prahy přijde v 10:31, do Vídně ve 14:49 a do Štýrského Hradce v 17:33. V opačném směru půjde o poslední spojení do Berlína. Vlak vyjede ze Štýrského Hradce v 10:26, z Vídně ve 13:10, pražské hlavní nádraží opustí v 17:32 a na berlínské hlavní nádraží přijede ve 21:54.
Vlak nabídne také nové možnosti rychlého a pohodlného cestování bez přestupu například z Brna do Drážďan (5 1 hodiny) a Berlína (7 1 hodiny) nebo z Ústí nad Labem do Brna nebo do Rakouska (do Brna 4 hodiny, do Vídně 5 1 hodiny, do Štýrského Hradce 8 1 hodiny).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva