Další historické stroje si zájemci prohlédnou přímo na českolipském hlavním nádraží. Vystavené tu budou parní lokomotivy „Albatros“ a „Štokr“ a také dieselový „Brejlovec“.
Nostalgický vlak uskuteční jednu dopolední a jednu odpolední jízdu, a to oběma směry. Z českolipského hlavního nádraží bude odjíždět v 8:55 a 13:53 a přes Horní Polici a Benešov nad Ploučnicí dojede v 9:44, resp. 14:44 do Děčína. Na zpáteční jízdu z Děčína se pak po stejné trase vydá v 11:01 a 16:15. Lokomotiva 475.179 „Šlechtična“, která tento vlak poveze, pojede vždy v poloze komínem vpřed.
Na hlavním nádraží v České Lípě si návštěvníci mezi 9. a 16. hodinou můžou také prohlédnout i další železniční skvosty – parní lokomotivu 556.0506 „Štokr“, motorovou lokomotivu T 478.3001 „Brejlovec“ nebo opravovanou parní lokomotivu 498.112 „Albatros“. U ní bude stánek, ve kterém bude možné zakoupit trička s obrázkem této lokomotivy, a podpořit tak její opravu.
Cena jízdného do parního vlaku je jednotná. Za jednosměrnou jízdenku Česká Lípa – Děčín nebo Děčín – Česká Lípa cestující zaplatí 100 Kč. Děti do 6 let cestují zdarma bez nároku na místo. Ve vlaku neplatí žádné slevy ani jízdní výhody. Přeprava kol a kočárků není zajištěna.
Jízdenky na parní vlak lze koupit v předprodeji v železniční stanici Česká Lípa hl.n. a Děčíně v osobní pokladně od 24. do 28. května 2021. Předprodej v Děčíně bude v pátek 28. května 2021 ukončen ve 12 hodin. Případný doprodej jízdenek bude zajištěn ve vlaku.
Parní lokomotiva 475.1 „Šlechtična“
Univerzální parní lokomotiva vyráběná v letech 1947 – 1950 Škodovými závody v Plzni pro Československé státní dráhy v celkovém počtu 172 kusů, z nichž však bylo posledních 25 dodáno do KLDR. Pro svůj elegantní vzhled dostala přezdívku „Šlechtična“. Lokomotivy byly určeny pro vozbu dálkových rychlíků, osobních vlaků a také příležitostně rychlých nákladních vlaků, které byly vybaveny v té době nejmodernějšími prvky lokomotivní konstrukce.
Osobní vozy řady Bai tzv. „Baika“ či „Osmidveřák“
Vozy poválečné konstrukce zcela nového typu. Určeny byly pro osobní vlaky, ale zpočátku byly nasazovány i na rychlících. Po úpravě dosazením kamen na tuhá paliva jezdily i jako přípojné vozy k motorovým vozům M 262.0.
Podrobnosti jsou k dispozici ZDE, v aplikaci Můj vlak, nebo na faceboku ČD Nostalgie.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva