Preventivní údržba se zaměřila na vady, které sice neohrožují bezpečnost, ale svou povahou omezují funkci či zhoršují použití. Přitom jejich odstranění v běžné přepravní špičce a při intenzivním využití vozidel je omezené.
„Při současném poklesu poptávky po cestování a nižším počtu vlaků v důsledku přijatých opatření proti šíření koronaviru nesedíme se založenýma rukama, ale rozhodli jsme se využít současnou situaci k provedení mimořádných preventivních prohlídek našich vozů a jednotek. Zaměřujeme se na kompletní prohlídky a odstranění závad u jednotlivých konstrukčních celků vozidel a vybavení. Tyto opravy a údržbu sice provádíme i za běžného provozu, ale při plném využití souprav v provozu máme jen omezený čas a můžeme k údržbě odstavit jen malou část vozů najednou. Současný stav nám tak umožňuje provést nadstandardní údržbu efektivně na mnoha vozech najednou,“ vysvětluje okolnosti mimořádné prohlídky Zdeněk Štěpánek, ředitel odboru kolejových vozidel.
Mimořádné preventivní prohlídky se zaměřují na odstranění dlouhodobějších drobných závad, které nemají vliv na bezpečnost cestujících, ale negativně zhoršují kvalitu kultury cestování. Jedná se například o opravy mechanických poškození interiéru, kontroly a opravy osvětlení, funkčnost interiérových a čelních dveří, především pak dveří s elektrickým nebo elektropneumatickým pohonem, seřízení nástupních dveří, ale také odstranění závad vodního a sociálního hospodářství vozidla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva