České dráhy v tento den připravily pro všechny příznivce světa na kolejích atraktivní jízdy historickými vlaky i bohatý doprovodný program. Návštěvníci také budou mít možnost podívat se do míst, která nejsou veřejnosti běžně přístupná.
Regionální den železnice nabídne i v letošním roce program pro celou rodinu. Na tzv. „Ostravské kolečko“ vyjede v sobotu v 8:00 z bohumínského nádraží historický parní vlak tažený lokomotivou 464.202 „Rosnička“. Přes zastávky Ostrava hl.n, Ostrava-Stodolní, Ostrava střed, Ostrava-Kunčice, Ostrava-Vítkovice, Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. dojede v 9:45 zpět do Bohumína. Další zvláštní vlak vyrazí po vlečkách společnosti AWT, po části staré Košicko-bohumínské dráhy. Parní vlak odjede z Bohumína v 10:15 a přes Český Těšín, Třinec a Bystřici přijede ve 12:07 do Návsí. Na zpáteční jízdu po stejné trase se pak vydá z Návsí ve 13:38 hod.
Program regionálního Dne železnice začne na bohumínském nádraží už v 9:00 hod., slavnostní zahájení je v plánu krátce před desátou hodinou. Celodenní program zahrnuje vedle jízd zvláštních vlaků také hudební vystoupení, atrakce a loutková představení pro děti, k dostání bude také železniční literatura. Koordinátor ODIS bude prezentovat svůj výstavní autobus ODISbus. V bohumínském depu kolejových vozidel si pak návštěvníci prohlédnou jednotlivá pracoviště. V rámci dne otevřených dveří tak budou mít jedinečnou příležitost podívat se do míst, která veřejnosti nejsou běžně přístupná.
Regionální Dny železnice probíhaly během měsíce září napříč celou Českou republikou. Akce se již uskutečnila v Praze, Karlových Varech, České Třebové a Trutnově. Vrcholem oslav byl minulý víkend Den železnice v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka. Regionální Den železnice v Bohumíně tak letošní oslavy svátku železničářů uzavírá.
Proč se slaví Den železnice?
Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak pak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839, již před 180 lety.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva