České dráhy: V Olomouckém kraji začaly jezdit první nové elektrické jednotky RegioPanter

24.12.2022 7:37 | Tisková zpráva

První dvě nové soupravy RegioPanter začaly jezdit na nově elektrifikované trati z Olomouce přes Uničov do Šumperka. Do konce roku České dráhy převezmou celkem čtyři tyto dvouvozové jednotky, v lednu je doplní pátá.

České dráhy: V Olomouckém kraji začaly jezdit první nové elektrické jednotky RegioPanter
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Tím ale obměna vozidlového parku v Olomouckém kraji nekončí. V průběhu příštího roku a na začátku roku 2024 v regionu začne jezdit 27 zcela nových třívozových RegioPanterů řady 640. Slavnostní představení nových jednotek RegioPanter proběhlo na olomouckém hlavním nádraží. Akce, jejíž součástí byla i prezentační jízda do Šternberka, se účastnil také ministr dopravy ČR Martin Kupka. „Modernizace trati mezi Olomoucí, Uničovem a Šumperkem a nové elektrické soupravy zajistí rychlejší, komfortnější i bezpečnější cestování díky nasazení evropského zabezpečovače ETCS. V takové podpoře regionální železniční dopravy chceme pokračovat i v dalších místech, kde železnice pomáhá zajišťovat dostupnější cestu za prací, vzděláním nebo volnočasovými aktivitami či výlety,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

České dráhy nasazují na trať 290 v první fázi dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter a elektrické lokomotivy řady 362 s klasickou soupravou. Jedná se o přechodné období do doby dodání nových třívozových jednotek RegioPanter pro Olomoucký kraj z výroby. „Díky nákupu téměř tří desítek nových vlaků RegioPanter získá Olomoucký kraj nejmodernější regionální železniční dopravu v republice. Elektrické jednotky nabídnou obyvatelům regionu komfortní cestování a maximální pohodlí. Jsou bezbariérové, mají pohodlné sedačky s dostatkem místa na nohy, nabijete si v nich drobnou elektroniku nebo se připojíte k Wi-Fi,“ říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Trať z Olomouce do Šumperka je nejmodernější, nejrychlejší a také plně elektrizovaná regionální trať, na které budou od nového roku jezdit pouze vlaky s evropským zabezpečovačem ETCS, a to rychlostí až 160 km/h. To bude znamenat zkrácení jízdní doby především mezi Olomoucí a Uničovem. „Věříme, že to do vlaků přiláká cestující, kteří teď využívají k cestám například osobní automobil,“ doplňuje Jiří Ješeta.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

David Smoljak byl položen dotaz

Můžeme kritizovat Trumpa, ale nemyslíte, že Evropa měla jednat o míru už dávno?

Vše přeci mohlo být jinak, kdyby Evropa jednala dřív a nesnažila se o to až poté, co se do toho vložil Trump. A jaký je váš odhad toho, jak jednání dopadnou? Bude Evropa dál podporovat Ukrajinu i případně bez USA? Protože asi není moc pravděpodobné, že Ukrajina přistoupí na mír za podmínek, které st...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚZSVM: Aukce zámku Štiřín vítěze nepřinesla

22:08 ÚZSVM: Aukce zámku Štiřín vítěze nepřinesla

Do výběrového řízení s elektronickou aukcí na jedinečný areál zámku Štiřín nebyla složena žádná kauc…