České dráhy: V Táboře se bude slavit 150 let tratě z Vídně do Prahy, vyjede i parní lokomotiva

01.10.2021 11:48 | Tisková zpráva

Jízdy historických vlaků, výstava o historii železnice, přehlídka lokomotiv nebo osobní vůz prezidenta Edvarda Beneše. Na to vše se mohou těšit návštěvníci sobotní akce „Tábor s párou“. Ta bude oslavou 150. výročí tratě Vídeň – Tábor – Praha.

České dráhy: V Táboře se bude slavit 150 let tratě z Vídně do Prahy, vyjede i parní lokomotiva
Foto: red
Popisek: ČD - logo

První říjnová sobota bude v Táboře patřit velkým oslavám. Od 9 do 16 hodin se totiž na místním vlakovém nádraží bude slavit 150 let železničního spojení Vídeň – Tábor – Praha. Akce dostala název „Tábor s párou“ a právě jízda s parní lokomotivou bude největším lákadlem.

Parní lokomotivou „Čtyřkolák“ (434.2186) se mohou návštěvníci svézt z Tábora do Chýnova a zpět a také mezi Táborem a Božejovicemi, jízdenky si mohou zájemci zakoupit v e-shopu Českých drah (ZDE). Kromě parní lokomotivy se mohou návštěvníci svézt historickým motorovým vozem M 240.028 „Kachna“. Tento vůz pojede z Tábora do Milevska a zpět a také na trase Tábor – Chotoviny.

Návštěvníci sobotních oslav se mohou těšit i na bohatý doprovodný program. Čeká je například výstava lokomotiv a vozů včetně Křižíkova vozu „Elinka“ nebo elektrické lokomotivy „Koloběžka“. Dále tu bude k vidění osobní automobil prezidenta Edvarda Beneše, model parní lokomotivy s flašinetem, výstava Velorexů, historická hasičská stříkačka či výstava o historii železnice a zájemci se mohou podívat také na modelové kolejiště v remíze v Táboře. Nebudou chybět ani hudební vystoupení, o zábavu se tak postará třeba kapela Švejk-band.

"Elinku", "Koloběžku" i prezidentův osobní automobil laskavě zapůjčilo Národní technické muzeum.

150 let trati Vídeň – Tábor – Praha

Z Vídně do Prahy přijel první vlak 14. prosince 1871. Na tehdejší nádraží Františka Josefa v Praze přivezl tento spoj pouhých devět cestujících. Tehdy soukromé zhruba 500 kilometrů dlouhé dráze se přezdívalo „knížecí dráha,“ protože mezi koncesionáři byla řada tehdejších významných šlechticů, mimo jiné i Schwarzenbergů. Celá trať se stavěla pět let. Další informace o akci včetně jízdních řádů a cen jízdného jsou na portálu Vlakem na výlet (ZDE).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Za dvacet let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

7:14 České dráhy: Za dvacet let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Byl 23. prosinec 2004 krátce po 10. hodině a na pražském Masarykově nádraží stály desítky železniční…