České dráhy: V sobotu 2. února se změní jízdní řád vlaků na Pražském semmeringu, lepší spojení umožnila oprava tratě

01.02.2019 7:36 | Zprávy

Na železniční trati Pražského semmeringu z Hostivice přes Zličín, Jinonice a Smíchov na hlavní nádraží se v sobotu 2. února změní jízdní řád. Přibude tu nový ranní vlak ve špičce všedních dní a zlepší se návaznosti některých spojů. Úpravu jízdních řádů umožnila velká podzimní rekonstrukce tratě, kterou zajistila Správa železniční dopravní cesty.

České dráhy: V sobotu 2. února se změní jízdní řád vlaků na Pražském semmeringu, lepší spojení umožnila oprava tratě
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Podzimní oprava tratě vyšla na více než 63 milionů korun. Vznikla při ní nová zastávka Praha-Jinonice přímo u stanice metra a několikanásobně se zvýšila kapacita této jednokolejné tratě. Nově se mohou vlaky potkávat mezi Zličínem a Smíchovem také ve Stodůlkách, v Jinonicích a na Žvahově, což dříve nešlo. Díky tomu může po trati projet více vlaků a je možné jízdní řád vylepšit.

Největší novinkou je prodloužení ranního vlaku, který dosud končil na Zličíně, až do centra Prahy. „Jde o vlak, který teď jede z Noutonic přes Středokluky a Hostivici na Zličín. Opravená trať ale umožní jeho další cestu ze Zličína přes Cibulku, Jinonice a Žvahov až na Smíchov a na hlavní nádraží. Díky tomu pojedou ráno mezi 7. a 9. hodinou z Hostivice přes Zličín do centra vlaky každých 30 minut,“ říká František Petrtýl, radní Středočeského kraje pro oblast dopravy, s tím, že přímé spojení s centrem Prahy ocení i obyvatelé obcí, jako jsou Hostouň, Dobrovíz, Středokluky či Tuchoměřice nebo Noutonice, které přímé vlakové spojení do centra hlavního města neměly v pracovní dny ráno už dlouhá léta. „Velký dík patří Správě železniční dopravní cesty, že se pustila do intenzivních oprav tratí v celém Středočeském kraji. Opravuje se na desítkách míst a opravovat se bude i nadále, je to veliká změna k lepšímu,“ dodal Petrtýl.

Lepší přípoje z Kladna

Další změny na trati Pražského semmeringu ocení ti, kteří cestují z Kladna nebo naopak do Kladna. Ranní vlak z Hostivice na Smíchov bude nově navazovat těsně před sedmou hodinou v Hostivici na rychlejší spěšný vlak od Kladna a není to jediná novinka. „O víkendu jezdí na této trati také Pražský motoráček KŽC. Nově bude na Zličíně navazovat na spoje Českých drah od Hostivice, a tedy i od Kladna. Dosud si tyto vlaky na Zličíně těsně ujížděly, ale trať před rekonstrukcí to bohužel neumožňovala jinak. Nově mezi nimi budou moci lidé pohodlně přestoupit. To znamená, že o víkendu bude po většinu dne možné cestovat z Prahy 5 do Kladna vlakem každou hodinu, dosud to šlo jen jednou za dvě hodiny,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. „Pokud využijete jízdenky Pražské integrované dopravy, nemusíte řešit, se kterým dopravcem jedete, platí u obou,“ doplnil Tomčík.

Trať si našla své cestující

Pražský semmering patří mezi tratě, na kterých narostl počet vlaků v posledních letech několikanásobně. „Pokud byste se podívali do deset let starého jízdního řádu v roce 2009, našli byste tu z pražského hlavního nádraží do Hostivice jen čtyři vlaky za celý pracovní den. Dnes tu jezdí linka S65, která je plnohodnotnou součástí systému Pražské integrované dopravy a má v tomto směru 17 spojů denně. Řada lidí dříve říkala, že Pražský semmering je pro osobní vlaky mrtvý a že už nikdy nevstane z popela. Ukázalo se, že během pár let je všechno jinak, Praha se Středočeským krajem tu objednávají osobní vlaky tak často jako nikdy předtím a lidé se s nimi rychle naučili jezdit,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Úřad vlády a MZV financovaly české předsednictví v Radě EU bez významných nedostatků, s jednou výjimkou

10:17 NKÚ: Úřad vlády a MZV financovaly české předsednictví v Radě EU bez významných nedostatků, s jednou výjimkou

Předsednictví České republiky v Radě Evropské unie v roce 2022 stálo celkem 2,033 mld. Kč. Z toho Úř…