„Nové soupravy nabízejí modernější a uživatelsky příjemnější prostor a díky své nízkopodlažnosti umožňují lepší přístup cestujícím se zdravotním handicapem, s kočárky a jízdními koly. Podvozkový pojezd vozidla navíc lépe absorbuje nerovnosti kolejiště a tím zásadně zlepšuje jízdní komfort,“ popisuje náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.
S nízkopodlažními motorovými vozy Stadler RS1 se už cestující na lince U11 setkávali v úseku z Postoloprt do Loun. Po ukončení letní výluky mezi Louny a Libochovicemi budou nyní tyto soupravy jezdit v celé délce linky z Postoloprt až do České Lípy. Provoz linky aktuálně zajistí celkem čtyři vozy řady 841.2 Stadler RS1 společně se čtyřmi soupravami řady 814 RegioNova. Vozidla prozatím zůstanou v původním laku německého dopravce. Počet jednotek Stadler RS1 na této lince by se měl postupně zvyšovat a v budoucnu by tato vozidla měla zcela nahradit zbývající RegioNovy.
Motorové vlaky řady 841.2 byly vyrobeny v roce 1997 a České dráhy je na konci loňského roku získaly od německého dopravce SWEG. „Od německého dopravce jsme zakoupili celkem 22 těchto souprav a máme v plánu jejich velkou modernizaci. V rámci ní budou tyto vlaky vybaveny klimatizací, elektrickými zásuvkami a Wi-Fi připojením. Upraven bude audiovizuální informační systém a dojde i k přečalounění sedaček a přelakování skříní vozidel,“ uzavírá Jiří Ješeta.
Kromě Ústeckého kraje by měla tato vozidla už brzy jezdit také ve Středočeském kraji na tratích z Kralup nad Vltavou do Loun a do Velvar. V průběhu roku 2023 by se pak mělo 11 souprav Stadler RS1 objevit také v Pardubickém kraji, a to například na tratích Česká Třebová – Dzbel, Choceň – Litomyšl nebo Svitavy – Žďárec u Skutče.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva