„Na stroji se kompletně vyměnily trubky v kotli včetně komunikační roury a došlo i k opravě popelníku,“ popisuje ředitel centra historických vozidel ČD Muzea v Lužné u Rakovníka Marek Plochý. Lokomotiva je tak znovu připravena na jízdy, a to nejen v okolí Lužné u Rakovníka.
Tato parní lokomotiva byla oblíbenou lokomotivou osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Tyto Lokomotivy patřily k nejzdařilejším u ČSD, nevykazovaly téměř žádné poruchy, byly spolehlivé, rychlé a úsporné. Podle svého rozšíření získaly přezdívku Všudybylka. Lokomotiva se vyráběla v několika sériích a modifikacích, v letech 1913 až 1941. Poslední dojezdila v pravidelném provozu v roce 1978.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva