Cestující upozorňujeme, že budou i nadále až do odvolání platit souběžná omezení vlaků v souvislosti s pandemií COVID-19. Stále tak např. platí, že nepojede většina vlaků SC Pendolino a IC mezi Prahou a Ostravskem. Aktuální jízdní řády proto doporučujeme vždy ověřit ve vyhledávačích spojení či v mobilní aplikaci Můj vlak, do kterých jsou již nové jízdní řády zapracované. Za možné komplikace způsobené úpravou jízdních řádů se cestujícím omlouváme.
„Úsek mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí je jedním z mála míst na klíčové trati mezi Prahou a severní i jižní Moravou, které v uplynulých desetiletích neprošlo žádnou zásadní modernizací. Přestože budou stavební práce Správy železnic v následujících dvou letech znamenat pro cestující určité nepohodlí, přínos celého projektu považujeme za nesporný,“ říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro obchod a doplňuje: „K nejmarkantnějším změnám v souvislosti s výlukami na hlavním koridoru bude patřit přesměrování railjetů a vlaků EuroCity po odklonové trase přes Havlíčkův Brod a posunutí času odjezdu mnoha spojů na páteřních linkách z Prahy na Ostravsko, Valašsko, Slovácko a do Brna zejména v úseku mezi metropolí a Českou Třebovou. Vzhledem k tomu, že se kvůli odklonům přes Vysočinu sníží počet vlaků jedoucích přes Pardubice a Českou Třebovou, budeme s objednateli dopravy bedlivě sledovat zájem o jednotlivé spoje a v případě potřeby je operativně posílíme o další místa k sezení.“
Přestože se v souvislosti s výlukovými opatřeními u mnoha vlaků prodlouží jízdní doby, například u Railjetů mezi Prahou a Brnem nebo u Pendolin mezi Prahou a Ostravou zhruba o 20 minut, některé změny budou mít na cestující naopak pozitivní efekt. „Příkladem je dočasné zastavování expresních vlaků Ostravan, Silesia a Cracovia v Chocni. Město tak jednak při výlukové činnosti získá více zastavujících vlaků a navíc vznikne více přestupních spojení do Vysokého Mýta a Litomyšle,“ říká Jiří Ješeta a doplňuje další podrobnosti: „V návaznosti na změnu jízdních řádů expresních linek z Prahy na Moravu zejména v úseku mezi metropolí a Českou Třebovou začnou platit upravené jízdní řády také u dalších regionálních vlaků.“ Úpravy se dotknou jak spojů na hlavní trati Kolín – Česká Třebová – Letovice, tak vlaků na přípojných tratích z Přelouče do Heřmanova Městce, z Moravan do Chrudimi a Holic, už zmiňované trati z Chocně do Litomyšle a také ze Svitav do Žďárce u Skutče.
Od 4. května 2021 budou v souvislosti s hlavní fází výluky mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí nahrazené všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou autobusy. Tato část výluky je plánovaná až do konce jízdního řádu 2020/2021, nicméně modernizace tratě bude pokračovat i v následujících letech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva