První eShop spustily České dráhy v roce 2005 a od té doby postupně rozšiřují a zdokonalují nabídku. Měsíčně uskuteční zákazníci na eShopu téměř 60 tisíc transakcí.
Zásadní zjednodušení nákupu přinesl eShop druhé generace, který České dráhy spustily v září 2011. Model je podobný jako u leteckých a železničních společností v Německu nebo v Anglii. Zákazníci, kteří na eShopu ČD s oblibou nakupují levné vnitrostátní i mezinárodní elektronické jízdenky, tak nakupují snáz a i bez registrace.
Národní dopravce však v uplynulých měsících úspěšně pokračoval v rozvoji nových technologií. V říjnu loňského roku například představily České dráhy speciální verzi mobilního webu pro chytré telefony. Od prosince 2012 lze přes mobilní telefon koupit i jízdenku na vlaky ČD, a to odkudkoliv kamkoliv v rámci České republiky. Jízdenky jsou přestupní a bez vazby na konkrétní vlaky. Platit lze platební kartou nebo prostřednictvím služby PaySec, nově i prostřednictvím aplikace MasteCard Mobile. Mobilní portál ČD umožňuje vyhledání spojení, nákup jízdenek i zjištění dalších aktuálních informací o jízdě vlaků ČD a nabídce služeb. Dostupný je odkudkoliv, kde se pomocí mobilního telefonu můžou zákazníci připojit na internet. Není potřeba tiskárnu a zákazník nemusí ani k pokladně, jízdenku předloží průvodčímu přímo na displeji svého telefonu. Stačí přitom zadat adresu www.cd.cz do mobilního prohlížeče, systém sám rozpozná, že jde o chytrý telefon a automaticky nabídne jako výchozí právě mobilní web. Není potřeba instalovat žádné speciální aplikace či programy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy