Připraveny jsou dvě soupravy, jednu tvoří parní lokomotivy 314.303 a 310.0134 s historickými vagóny, druhou motorák M131.101 „Hurvínek“ s bufetovým vozem. Oslavy výročí tratí jsou spojeny s celoměstskou akcí Hanácké Benátky 2014, na cestující čeká v centru města Litovle bohatý program.
„Protokolární parní vlak vyjede ze Senice na Hané v 9:25, slavnostní uvítání v Litovli předměstí proběhne po jeho příjezdu v 10:05. V čele soupravy zařadíme parní lokomotivu řady 310, která zajišťovala před sto lety provoz na místních tratích, konkrétně se bude jednat o lokomotivu s označením 310.0134 »Litovel« a na postrku pak zařadíme lokomotivu řady 314.303 »Kocúr«, kterou výjimečně přejmenujeme názvem »Cholina«. Toto jméno nesla druhá z dvojice lokomotiv, které zahajovaly provoz na místních tratích, touto cestou se na chvíli vrátí na koleje a udělá dětem i dospělým radost,“ uvádíHana Motyková, ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci a zároveň doplňuje: „Během dne jsme připravili více jízd po blízkém okolí jak parním vlakem, tak i »Hurvínkem«. Nostalgickou atmosféru dokreslí vlakový doprovod v dobových uniformách.“
Jízdenky na parní i motorový vlak bude prodávat pouze vlakový personál. V nabídce budou úsekové jízdenky, z Litovle předměstí do Senice na Hané za 30 korun, zvýhodněné pro děti od 6 do 15 let za 20 korun. Základní cena za jízdy z Litovle předměstí do Choliny, Červenky nebo Mladče je 20 korun, zvýhodněná přijde na 10 Kč. Děti do 6 let cestují zdarma.
Oslavy výročí tratí jsou součástí akce Hanácké Benátky 2014. V Litovli je připraven bohatý program na hlavní scéně na náměstí, v parku Míru a v parku před Muzeem i v samotném litovelském muzeu. Na školním dvoře ZŠ Jungmannova bude klidová a občerstvovací zóna s atrakcemi pro děti. Zájemci mohou využít i nabídku letů vrtulníkem nad městem.
Historie Litovelských místních drah
Akciová společnost Místní dráhy Litovel – Senice obdržela koncesi na výstavbu tratí v roce 1913 a již rok na to byl zahájen železniční provoz, který obstarávaly dvě parní lokomotivy řady 310 pojmenované Litovel a Cholina. Slavnostní otevření tratí však muselo počkat až na konec 1. světové války. Od roku 1925 přešla soukromá železnice pod správu Československých státních drah. Poslední místní dráhu vybudovanou na našem území v období Rakouska-Uherka využívají místní cestující i návštěvníci Hané s malými přestávkami rovných 100 let.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy