České dráhy plní podmínky pro trať Most – Plzeň

27.09.2014 17:12 | Zprávy

České dráhy na rozdíl od konkurenční Arrivy plní podmínky zadané Ministerstvem dopravy na provoz linky. Připravovaná vozidla Českých drah přitom nabídnou vyšší komfort a celkový rozsah služeb než vozidla Arrivy. Právě zadání služby Arrivě by znamenalo krok zpět a zhoršení služeb, kdy by dnešní vlaky upravené pro komfortní cestování i zdravotně postižených, vozíčkářů, nahradily soupravy bariérové.

České dráhy plní podmínky pro trať Most – Plzeň
Foto: red
Popisek: ČD - logo

České dráhy nasadí na linku Most – Plzeň modernizované vlakové soupravy, které poskytují vyšší komfort, než soupravy Arrivy provozované v minulosti na lince Praha – Kralupy nad Vltavou. Vozidla Českých drah nabízejí cestujícím např. látkou polstrované sedačky, oddíl 1. třídy s polohovatelnými sedačkami a velkými stoly vhodnými např. pro práci, elektrické zásuvky 230 V, které mohou cestující využít pro napájení své drobné elektroniky, jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. Souprava je konstruována pro komfortní cestování vozíčkářů včetně zdvižné plošiny pro jejich nástup nebo bezbariérové WC. Vlak nabídne také větší množství míst pro uložení jízdních kol. Souprava bude vybavena WC s uzavřeným systémem, které lze používat i ve stanicích.

Oznámení o předpokládaném uzavření smlouvy o veřejných službách na provozování linky Most – Plzeň přitom bylo zveřejněno již 18. června 2014. V reakci na oznámení předložila Arriva svou vlastní nabídkou s vyšší cenou, než kterou nabídly České dráhy. Z tohoto pohledu vnímají České dráhy další možnost, kterou získala Arriva v rámci poptávkového řízení, za zřetelnou snahu Ministerstva dopravy umožnit společnosti Arriva získat smlouvu na zajištění provozu linky a za výrazně vstřícný krok k naší konkurenci, a to i přes omezený časový prostor. O podmínkách smlouvy přitom byla konkurence od počátku informována stejným způsobem, jako naše společnost. Není tedy chybou Českých drah, že Arriva nesplnila zadané podmínky a nezahájila přípravy na případné převzetí linky s předstihem.

Vyjádření ředitele společnosti Arriva považují České dráhy za neseriózní a poškozující nejen vnímání soutěžního prostředí obecně, ale také znevažující odpovědný postoj Českých drah k vyhovění všem parametrům soutěže, jak byly stanoveny Ministerstvem dopravy. Za podstatné považujeme připomenout, že to nebyly České dráhy, které nastolily hru předkládání opakovaných nabídek s cílem snížit cenu kontraktu při omezení některých služeb.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: V září rostly nejvíc tržby v internetových obchodech

16:08 Český statistický úřad: V září rostly nejvíc tržby v internetových obchodech

Tržby v maloobchodě se v září reálně zvýšily meziročně o 5,6 % a meziměsíčně o 0,2 %. Tržby za prode…