Stejnou modernizací postupně projde až 52 vagonů tohoto typu, které vozí cestující v regionální dopravě na páteřních tratích. Vůz prošel kompletní proměnou, dostal nový, komfortní interiér, informační systém a prošel technickou revizí.
„Vozy typu Bdmtee jsou nyní přibližně ve dvou třetinách své životnosti, proto mohou sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let. Po technické stránce vyhovují současným požadavkům. Mají kotoučové brzdy, předsuvné, za jízdy blokované dveře a mohou jezdit rychlostí až 160 km/h, ale jejich nedostatkem je zastaralý interiér,“ vysvětluje důvody modernizace Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generální ředitele ČD pro obchod, a doplňuje podrobnosti: „Množství koženkových sedaček jen s minimálním prostorem pro sedící zákazníky neposkytuje očekávaný komfort cestování. Počet míst k sezení se proto snížil ze současných 96 na 79, z toho tři sedadla jsou sklopná. Cestující díky tomu mají ve voze více prostoru.“ V současné době probíhá výběrové řízení na sériovou úpravu až 52 osobních vozů řady Bdmtee. Vítěz tendru získá zakázku na modernizaci 16 vozů pro Pardubický kraj a opci na modernizaci další 36 vozů, které mohou být nasazeny například ve Středočeském kraji nebo jinde v rámci republiky. Pokud veřejná zakázka proběhne dle předpokladu, bude dodavatel modernizace vozidel Bdmtee znám na podzim letošního roku.
„Jedním z našich hlavních cílů při vyjednávání s dopravci o nové desetileté smlouvě bylo, aby se zlepšil komfort našich cestujících obnovou vozového parku. Deset let je dlouhá doba a průběžná modernizace vozidel a rozšiřování služeb ve vlacích je pro nás základní podmínkou spolupráce s dopravci. Doba se mění a cestující mají oprávněně určité požadavky jak na sedačky, tak na možnost připojení notebooků, mobilních telefonů či Wi-Fi připojení,“ uvádí hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, který se osobně jednání o nové smlouvě účastnil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva