České dráhy testují provoz pod dohledem ETCS, další strojvedoucí a vozidla se na nový systém připravují

22.07.2022 16:55 | Tisková zpráva

České dráhy jezdí od dubna ve zkušebním provozu pod dohledem ETCS na trati Olomouc – Přerov – Břeclav. Jízdy osobních vlaků Českých drah pod dohledem ETCS začaly s 30 strojvedoucími a lokomotivami řady 362.

České dráhy testují provoz pod dohledem ETCS, další strojvedoucí a vozidla se na nový systém připravují
Foto: red
Popisek: ČD - logo

V druhé polovině roku se zkušební provoz pod dohledem ETCS rozšíří na další tratě v Česku, proto pokračuje zaškolení strojvedoucích a zvyšuje se počet vozidel, která jsou vybavena mobilní částí ETCS.

„Bezpečnost železniční dopravy je pro nás jednoznačnou prioritou a zavádění moderního vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS je součástí našich plánů na její prohloubení. Nyní mámě smluvně zajištěnu montáž palubních jednotek ETCS na více než 400 současných vozidel a závazně jsme objednali 246 nových vozidel, která budou mít instalované ETCS už z výroby. Aktivně se tak připravujeme na výhradní provoz pod dohledem ETCS na vybraných koridorech od 1. ledna 2025,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Na provoz pod dohledem ETCS se připravují také strojvedoucí v dalších regionech Česka. Ve výcviku jim pomáhají instruktoři v Olomouci, v Brně, Plzni a v Praze.

Díky ETCS má strojvedoucí před sebou na monitoru přehledně zobrazené maximální rychlosti pro část trati před vlakem, brzdné křivky, zobrazení blížící se cílové rychlosti, např. její snížení, popřípadě místo zastavení u návěstidla zakazujícího další jízdu. V případě, že by strojvedoucí na snížení rychlosti adekvátně nereagoval, pak zabezpečovací systém automaticky zasáhne a vlak zastaví.

ETCS (European Train Control System) je jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém. Jeho cílem je odstranit různé národní systémy, umožnit interoperabilní provoz lokomotiv napříč Evropou, zvýšit rychlost vlaků, propustnost tratí a zvýšit bezpečnost železničního provozu. Skládá se ze dvou základních částí. Traťová část je součástí železničních tratí a zajišťuje přenos informací k vlakům. Mobilní část je instalovaná na drážních vozidlech, přijímá informace z traťové části a předává je strojvedoucímu, případně automaticky zasáhne a vlak zastaví.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co říkáte na to, s čím aktuálně vláda přichází?

Dobrý den, i když jste byla myslím zvolena za vládní strany, teď si nejsem jistý za kterou, přesto si myslím, že jste objektivní. Zajímal by mě tak váš názor jednak na to, že chce vláda trestat jakousi činnost pro cizí moc, upřímně nechápu ani co přesně je tím myšleno? A pak, že chce zbavit dvojího ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž u Letovic

22:31 Lesy ČR postavily nádrž u Letovic

Novou vodní nádrž postavily Lesy České republiky za bezmála čtyři miliony korun u Letovic v Jihomora…