České dráhy uvádějí do provozu nový podúrovňový soustruh pro údržbu železničních vozidel

12.09.2018 13:59 | Zprávy

České dráhy uvádějí v pražském centru údržby do provozu moderní podúrovňový soustruh pro údržbu kol a brzdových kotoučů železničních vozidel. Unikátní technické zařízení, které je v České republice naprosto ojedinělé svým provedením a komplexností využití, zrychlí a zlevní údržbu železničních vozů a lokomotiv.

České dráhy uvádějí do provozu nový podúrovňový soustruh pro údržbu železničních vozidel
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Nový podúrovňový soustruh nám umožní snížit náklady na údržbu vozidel řádově o desítky milionů korun ročně. Pravidelná úprava jízdní plochy kol, odborně označovaná jako reprofilace, totiž prodlužuje životnost dvojkolí až na dvojnásobek,“ upozorňuje Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah a dodává, že z nového zařízení budou mít přímo užitek také cestující: „Díky zařízení umístěnému přímo v pražském centru údržby, kde se staráme o největší počet osobních vozů a lokomotiv v České republice, se zkrátí potřebná doba při údržbě kol z několika dní doslova na několik hodin. Dosud jsme totiž museli vozidla k reprofilaci kol odesílat na jiná pracoviště v různých místech republiky. Vůz nebo jednotka přistavená k údržbě na soustruhu tak bude vyřazena z provozu na mnohem kratší dobu, a tedy také mnohem kratší dobu bude třeba zajišťovat náhradní vozidla. To se projeví v menším počtu náhradních vozů, ve vyšší kvalitě nasazených souprav a v lepším plnění plánovaných řazení. To ocení především naši cestující.“      

Nový podúrovňový soustruh byl instalován ve středisku údržby Praha Jih, kde je soustředěna především péče o osobní vozy a elektrické jednotky. Zařízení může obrábět jak železniční dvojkolí tak brzdové kotouče přímo na vozidlech, tedy aniž by se musely tyto komponenty z vozidel odmontovat. Další předností celého zařízení je možnost přistavit k údržbě ucelené jednotky bez nutnosti rozpojení, což je výhodné hlavně při údržbě rychlovlaků Pendolino a Railjet, rychlíkových jednotek InterPanter nebo příměstských a regionálních vlaků CityElefant a RegioPanter. Soustruh splňuje podmínky pro údržbu vozidel do rychlosti 200 km/h. Dodavatelem technologie, zařízení U2000-400D je společnost Hegenscheidt MFD v Erkelenz v Německu a dodavatelem stavební části byla společnost Strabag.

České dráhy dosud musely využívat soustruhy opravárenských firem v Přerově, Nymburce nebo v Ústí nad Labem. Díky prodloužení životnosti dvojkolí a brzdových kotoučů, snížení nákladů na dopravu vozidel do dílen mimo Prahu a větší provozní disponibilitu vozidel při zkrácení času potřebného na tuto údržbu bude zajištěna prostá návratnost celé investice za 3,5 roku. 

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Zase jen řeči

Vy tvrdíte, jak je třeba reagovat na zpětnou vazbu od lidí. To si myslím taky. Ale pak koukám, že jste se neobtěžoval reagovat ani na jeden z dotazů zde. Tak si představujete tu komunikaci v praxi? Podle mě je to tak se vším. Jako politici něco slibujete, ale realita je pak úplně jiná.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Do modernizace Temelína letos půjde 3,1 miliard korun

13:33 ČEZ: Do modernizace Temelína letos půjde 3,1 miliard korun

Modernizace v celkové výši 3,1 miliard korun plánuje letos ČEZ uskutečnit v Jaderné elektrárně Temel…