České dráhy uvádějí do provozu nový podúrovňový soustruh pro údržbu železničních vozidel

12.09.2018 13:59 | Zprávy

České dráhy uvádějí v pražském centru údržby do provozu moderní podúrovňový soustruh pro údržbu kol a brzdových kotoučů železničních vozidel. Unikátní technické zařízení, které je v České republice naprosto ojedinělé svým provedením a komplexností využití, zrychlí a zlevní údržbu železničních vozů a lokomotiv.

České dráhy uvádějí do provozu nový podúrovňový soustruh pro údržbu železničních vozidel
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Nový podúrovňový soustruh nám umožní snížit náklady na údržbu vozidel řádově o desítky milionů korun ročně. Pravidelná úprava jízdní plochy kol, odborně označovaná jako reprofilace, totiž prodlužuje životnost dvojkolí až na dvojnásobek,“ upozorňuje Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah a dodává, že z nového zařízení budou mít přímo užitek také cestující: „Díky zařízení umístěnému přímo v pražském centru údržby, kde se staráme o největší počet osobních vozů a lokomotiv v České republice, se zkrátí potřebná doba při údržbě kol z několika dní doslova na několik hodin. Dosud jsme totiž museli vozidla k reprofilaci kol odesílat na jiná pracoviště v různých místech republiky. Vůz nebo jednotka přistavená k údržbě na soustruhu tak bude vyřazena z provozu na mnohem kratší dobu, a tedy také mnohem kratší dobu bude třeba zajišťovat náhradní vozidla. To se projeví v menším počtu náhradních vozů, ve vyšší kvalitě nasazených souprav a v lepším plnění plánovaných řazení. To ocení především naši cestující.“      

Nový podúrovňový soustruh byl instalován ve středisku údržby Praha Jih, kde je soustředěna především péče o osobní vozy a elektrické jednotky. Zařízení může obrábět jak železniční dvojkolí tak brzdové kotouče přímo na vozidlech, tedy aniž by se musely tyto komponenty z vozidel odmontovat. Další předností celého zařízení je možnost přistavit k údržbě ucelené jednotky bez nutnosti rozpojení, což je výhodné hlavně při údržbě rychlovlaků Pendolino a Railjet, rychlíkových jednotek InterPanter nebo příměstských a regionálních vlaků CityElefant a RegioPanter. Soustruh splňuje podmínky pro údržbu vozidel do rychlosti 200 km/h. Dodavatelem technologie, zařízení U2000-400D je společnost Hegenscheidt MFD v Erkelenz v Německu a dodavatelem stavební části byla společnost Strabag.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

8. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:28 8. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se v 8. t…