České dráhy uzavřely memorandum o spolupráci s ČEZ, chtějí ušetřit na spotřebě elektřiny a tepla

13.09.2016 9:07 | Zprávy

České dráhy chtějí uspořit desítky milionů na osvětlení a vytápění svých budov. Půjde především o depa a administrativní objekty, které po prodeji části závodu zůstávají v majetku národního dopravce. Pomoci má společnost ČEZ ESCO, která je renomovanou firmou v oblasti realizace energetických úspor, výstavby, servisu, údržby a provozování energetických zařízení a hospodářství.

České dráhy uzavřely memorandum o spolupráci s ČEZ, chtějí ušetřit na spotřebě elektřiny a tepla
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„V první fázi se zaměříme na depa, kde máme zastaralé a energeticky náročné osvětlení. ČEZ ESCO nám navrhne jeho výměnu, zafinancuje ji a my tuto investici splatíme z peněz ušetřených na spotřebě elektřiny,“ vysvětluje princip spolupráce člen představenstva ČD pro techniku, servis a majetek František Bureš. Nejedná se ale jen o osvětlení. ČEZ ESCO bude hledat potenciál úspor i ve vytápění a celkové spotřebě elektřiny. Provedené investice bude navíc ČEZ ESCO v další fázi monitorovat a navrhovat další opatření.

„Energetika jde kupředu mílovými kroky a potenciál úspor v objektech, jako jsou průmyslové haly, depa a další technické nebo i administrativní budovy, je obrovský,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva ČEZ zodpovědný za obchod se zákazníky. „Navíc v případě takzvaných EPC projektů za dosažení těchto komplexních úspor jako dodavatel ručíme. Výhodou pro zákazníka je také to, že na investice nemusí dávat ani korunu ze svého,“ dodává. 

Výběr budov pro pilotní projekty proběhne letos, samotná realizace pak příští rok. Návratnost musí být maximálně 5 let. „Například při kompletní výměně osvětlení v depu přitom může být úspora až 50 % a návratnost dva roky. Zaměříme se ale i na další úspory, třeba v oblasti tepelného hospodářství. V majetku nám zůstávají stovky objektů a také energeticky velmi náročné provozy v depech, které jsou pro zařazení do projektu vhodné. Je nejvyšší čas s tím něco dělat. Nejde o výměnu pár zářivek, ale o kompletní nahrazení systému, které v celku vygeneruje úspory až desítky milionů korun ročně,“ uzavírá František Bureš.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Lumír Aschenbrenner byl položen dotaz

Green Deal

Je nějaká šance, že to zelené šílenství skončí? Vždyť pokud budeme jediný, kdo mu podlehne, tak planetu to nezachrání a nás to žene jen do zkázy. Nebo myslíte, že nám lidem přinese něco dobrého? Co? Už takhle je naše ekonomika dost nekonkurence schopná – to je jen samé omezení, nařízení a byrokracie...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP získal pravomocné povolení na výstavbu další nové tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory

20:16 DPP získal pravomocné povolení na výstavbu další nové tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech obdržel pravomocné povolení záměru stavby další no…