České dráhy vypraví parní vlaky na Císařský den v Kadani

25.08.2022 19:43 | Tisková zpráva

V sobotu 27. srpna vypraví České dráhy parní vlak na jubilejní 30. ročník tradiční akce Císařský den v Kadani. V čele soupravy sestavené z historických vozů 3. třídy pojede parní lokomotiva 354.195 Všudybylka.

České dráhy vypraví parní vlaky na Císařský den v Kadani
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Vlak pojede z Mostu do Kadaně a zpět a během dne je plánovaná ještě kratší jízda mezi Kadaní a Chomutovem. Jízdenky na vlak jsou v prodeji v e-shopu, u pokladních přepážek i u vlakového personálu Českých drah.

Slavnost v královském městě Kadaň připomene návštěvu císaře římského a krále českého Karla IV. z roku 1367. Program bude probíhat na Mírovém náměstí a ve Smetanových sadech. Pro návštěvníky bude připravené středověké tržiště s ukázkami řemesel, rytířské turnaje, šermířská a taneční vystoupení a děti se budou moci těšit na netradiční hry. Bezesporu nejzajímavější částí bohatého kulturního programu bude ve 14 hodin velkolepý příjezd Karla IV. s družinou. Celou akci zakončí ve 21 hodin slavnostní ohňostroj s akrobatickou show.

České dráhy vypraví na akci zvláštní parní vlak, který pojede po trase Most – Jirkov zastávka – Chomutov město – Chomutov – Kadaň-Prunéřov – Kadaň a zpět. Dopolední vlak do Kadaně bude odjíždět v 10:16 z Mostu, příjezd do Kadaně je naplánován na 11:04. Těsně před polednem sveze vlak zájemce z Kadaně do Chomutova a zpět. Na zpáteční cestu do Mostu se pak tato historická souprava vydá v 17:00. Zpět do Mostu dorazí vlak v 17:48.

V čele vlaku pojede parní lokomotiva 354.195 Všudybylka vyrobená v roce 1925. Ve vlaku bude řazeno pět historických vozů řady Ci s celkovou kapacitou asi 250 míst k sezení. Jízdenky jsou v prodeji v pokladnách, u průvodčích a v e-shopu ČD ZDE.

tabulka

tabulka

Detaily o parních vlacích jsou na portálu Vlakem na výlet. Podrobné informace o Císařském dni naleznete také na stránkách ZDE a města Kadaň (ZDE).

Parní lokomotiva ř. 354.1 (Všudybylka)

Oblíbené lokomotivy osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Vyráběly se v několika sériích a modifikacích. Původní rakouská konstrukce byla ve Škodových závodech postupně upravována. Několik lokomotiv bylo vybaveno unikátním ventilovým rozvodem páry. Poslední dojezdily v pravidelném provozu v roce 1978.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo kultury: Ministr nesouhlasí s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání

16:13 Ministerstvo kultury: Ministr nesouhlasí s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání

RRTV publikovala 21.11.2024 tiskovou zprávu o nutnosti registrace všech tvůrců audiovizuálního obsah…