„Každá ze souprav od zahájení svého provozu urazila okolo 3 milionů kilometrů a všechny dohromady přepravily 8 milionů cestujících. U cestujících jsou to jedny z nejoblíbenějších souprav a představují také nejrychlejší vlaky České republiky. Určitě je proto na místě provést revitalizaci jejich interiéru, aby mohly i nadále poskytovat nejvyšší kvalitu služeb, pro kterou jsou určeny,“ říká František Bureš, člen představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis a majetek.
Revitalizací interiéru po přibližně 10 až 15 letech provozu procházejí rychlovlaky také v zahraničí, například v Německu nebo ve Francii.
František Bureš upřesnil také rozsah úprav: „Revitalizací a přečalouněním projdou sedačky. V první třídě bude pro jejich čalounění použita pravá kůže v souladu se současným trendem u evropských rychlovlaků. Podlahy v oddílech pokryjí koberce. Ty například ve 2. třídě dosud nebyly. Určitě přispějí k příjemnějšímu prostředí a příjemnější zvukové pohodě uvnitř vozu. Cestující s malými dětmi určitě přivítají zřízení dětského kina podobného, jaké je v rychlovlacích railjet. Nejvýznamnější novinkou ale bude určitě instalace GSM opakovačů pro zlepšení hlasových služeb mobilních telefonních operátorů uvnitř jedoucího vlaku. Bude to poprvé, kdy takové zařízení bude instalované v českých vlacích. Očekáváme, že ji ocení především obchodní klientela, která ve vlaku pracuje.“
Mezi další vylepšení pendolin bude patřit například inovovaný audiovizuální informační systém s dosazením monitorů LCD v oddílech cestujících, elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky cestujících jako jsou notebooky mobilní telefony nebo tablety, budou doplněny o konektory typu USB. Změna je plánovaná také u osvětlení, kde dojde k náhradě zářivek LED technologií s možností lepší regulace jeho intenzity.
Velkou revitalizací projde také bistrovůz včetně rozsáhlejší výměny gastronomické technologie. Předpokládá se například výměna myčky nádobí, náhrada starší horkovzdušné trouby moderním konvektomatem a doplnění o další moderní kuchyňské vybavení, Novinkou by měly být také elektrické čističe obuvi. Pendolino je prvním vlakem u nás a jedním z mála v Evropě, který tuto praktickou službu nabídne. V současnosti se v jedné ze souprav ve voze číslo 6 už takové zařízení testuje.
Redesign interiéru všech sedmi jednotek pendolina by měl proběhnout v letech 2017 a 2018 a České dráhy do ní předpokládají investovat cca 168 mil. Kč.
Vlaky SC Pendolino jsou dnes nejrychlejší spoje v České republice. Trasu mezi Prahou a Ostravou zvládnou za cca 3 hodiny průměrnou rychlostí cca 120 km/h.
Dvakrát denně zajišťují také nejrychlejší a přímé spojení severní a střední Moravy se západními Čechami. Cesta z Ostravy do Mariánských Lázní trvá jen 5 h 40 minut a z Olomouce do Mariánských Lázní to je pouze 4 h 44 minut. SC Pendolino zajišťuje nejrychlejší vlakové spojení Čech a Moravy se severním a východním Slovenskem. SC Pendolino Košičan jezdí 1× denně a cesta z Prahy do Popradu-Tater mu tvá 6 h 16 minut a do Košic 7 h 22 minut.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva