České dráhy budou v grafikonu 2019/20 provozovat regionální železniční dopravu na celkem 569 kilometrech železničních tratí kraje s výkonem 7,150 mil. vlakokilometrů (vlkm). V jízdním řádu 2020/2021 pak výkon naroste na 7,277 mil. vlkm.
„Tam, kde jezdí vozidla pořízená s přispěním Regionálního operačního programu, běží dál současná smlouva. Podepsaný už máme také kontrakt na trať 323 Ostrava – Valašské Meziříčí / Franštát pod Radhoštěm, pro kterou nakoupíme nové jednotky push-pull a využijeme na ně dotaci z Operačního programu Doprava. Výrobce těchto nových patrových jednotek jsme již vybrali,“ upřesňuje postup uzavírání kontraktů předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Miroslav Kupec a pokračuje: „Dnes jsme s panem hejtmanem podepsali takzvanou velkou smlouvu, která zahrnuje většinu tratí v kraji. Jako poslední nás v nejbližší době čeká ještě podpis tzv. malé smlouvy pro zbývající výkony na tratích 270 Suchdol nad Odrou – Bohumín a 320 Bohumín – Čadca.“
Přehled smluv na závazkovou dopravu v kraji
- Na tratích s již nasazenými vozidly zakoupenými s přispěním Regionálního operačního programu pokračuje nynější smlouva do roku 2025 pro vozidla ř. 471 a do roku 2027 pro vozidla ř. 650.
- V souvislosti s nasazením jednotek push-pull na trati 323 (linka S6 Ostrava hl.n. – Frýdek-Místek – Frenštát pod Radhoštěm město, na jejichž nákup bude využita dotace z programu OPD II, byla uzavřena smlouva 27. září 2018.
- Na většinu zbývajících tratí v MSK byla podepsána tzv. velká smlouva 22. března 2019.
- Pro zbývající výkony na trati 270 (dopravní výkony vyjma linek S2 Ostrava - Svinov – Bohumín; S3 Bohumín – Suchdol nad Odrou a S4 Mošnov, Ostrava Airport – Bohumín) a 320 (dopravní výkony vyjma linky S2 Bohumín – Mosty u Jablunkova zastávka) v územní působnosti Moravskoslezského kraje, tedy mimo vozidel ROP bude uzavřena tzv. malá smlouva v nejbližší době.
Nová a modernizovaná vozidla
Na trati 323, lince S6 Ostrava hl.n. – Frenštát pod Radhoštěm budou ještě před plánovanou elektrizací tratě nasazeny během roku 2021 moderní nízkopodlažní a klimatizované soupravy push-pull. „Po dohodě s Moravskoslezským krajem jsme vybrali pro trať mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm koncept netrakčních patrových jednotek push-pull. Jejich velkou výhodou je snadná změna trakce po plánované elektrizaci tratě. Koncept push-pull od společnosti Škoda Transportation bude vycházet z nových vozů vyvinutých pro německé železnice pro provoz na vysokorychlostní trati Norimberk – Mnichov. Budou tak splňovat nejnovější nároky na bezpečnost a komfort při cestování,“ popisuje nová vozidla Miroslav Kupec. Patrové soupravy jsou mimo jiné uzpůsobené pro přepravu až třiceti jízdních kol. Pět vratných souprav push-pull budou do zavedení elektrického provozu zajišťovat modernizované motorové lokomotivy řady 750.7. Investice ČD do tohoto záměru s výrazným přispěním z programu OPD II je schválena a před vlastní realizací.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva