České dráhy zůstanou do roku 2025 hlavním železničním dopravcem v Moravskoslezském kraji

23.03.2019 11:44 | Zprávy

Národní dopravce obhájil pozici z minulých let a bude nadále majoritním dopravcem v železniční regionální dopravě v Moravskoslezském kraji. Na základě přímého zadání jsou s Českými drahami postupně uzavírány smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti kraje v letech 2020 až 2025. V rámci spolupráce s objednatelem dojde k další modernizaci vozidlového parku.

České dráhy zůstanou do roku 2025 hlavním železničním dopravcem v Moravskoslezském kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

České dráhy budou v grafikonu 2019/20 provozovat regionální železniční dopravu na celkem 569 kilometrech železničních tratí kraje s výkonem 7,150 mil. vlakokilometrů (vlkm). V jízdním řádu 2020/2021 pak výkon naroste na 7,277 mil. vlkm.

„Tam, kde jezdí vozidla pořízená s přispěním Regionálního operačního programu, běží dál současná smlouva. Podepsaný už máme také kontrakt na trať 323 Ostrava – Valašské Meziříčí / Franštát pod Radhoštěm, pro kterou nakoupíme nové jednotky push-pull a využijeme na ně dotaci z Operačního programu Doprava. Výrobce těchto nových patrových jednotek jsme již vybrali,“ upřesňuje postup uzavírání kontraktů předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Miroslav Kupec a pokračuje: „Dnes jsme s panem hejtmanem podepsali takzvanou velkou smlouvu, která zahrnuje většinu tratí v kraji. Jako poslední nás v nejbližší době čeká ještě podpis tzv. malé smlouvy pro zbývající výkony na tratích 270 Suchdol nad Odrou – Bohumín a 320 Bohumín – Čadca.“

Přehled smluv na závazkovou dopravu v kraji

  • Na tratích s již nasazenými vozidly zakoupenými s přispěním Regionálního operačního programu pokračuje nynější smlouva do roku 2025 pro vozidla ř. 471 a do roku 2027 pro vozidla ř. 650.
  • V souvislosti s nasazením jednotek push-pull na trati 323 (linka S6 Ostrava hl.n. – Frýdek-Místek – Frenštát pod Radhoštěm město, na jejichž nákup bude využita dotace z programu OPD II, byla uzavřena smlouva 27. září 2018.
  • Na většinu zbývajících tratí v MSK byla podepsána tzv. velká smlouva 22. března 2019.
  • Pro zbývající výkony na trati 270 (dopravní výkony vyjma linek S2 Ostrava - Svinov – Bohumín; S3 Bohumín – Suchdol nad Odrou a S4 Mošnov, Ostrava Airport – Bohumín) a 320 (dopravní výkony vyjma linky S2 Bohumín – Mosty u Jablunkova zastávka) v územní působnosti Moravskoslezského kraje, tedy mimo vozidel ROP bude uzavřena tzv. malá smlouva v nejbližší době.

Nová a modernizovaná vozidla

Na trati 323, lince S6 Ostrava hl.n. – Frenštát pod Radhoštěm budou ještě před plánovanou elektrizací tratě nasazeny během roku 2021 moderní nízkopodlažní a klimatizované soupravy push-pull. „Po dohodě s Moravskoslezským krajem jsme vybrali pro trať mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem pod Radhoštěm koncept netrakčních patrových jednotek push-pull. Jejich velkou výhodou je snadná změna trakce po plánované elektrizaci tratě. Koncept push-pull od společnosti Škoda Transportation bude vycházet z nových vozů vyvinutých pro německé železnice pro provoz na vysokorychlostní trati Norimberk – Mnichov. Budou tak splňovat nejnovější nároky na bezpečnost a komfort při cestování,“ popisuje nová vozidla Miroslav Kupec. Patrové soupravy jsou mimo jiné uzpůsobené pro přepravu až třiceti jízdních kol. Pět vratných souprav push-pull budou do zavedení elektrického provozu zajišťovat modernizované motorové lokomotivy řady 750.7. Investice ČD do tohoto záměru s výrazným přispěním z programu OPD II je schválena a před vlastní realizací.

Pro menší regionální tratě je připravována modernizace starších motorových vozů ř. 809 a 810. Kompletní renovace zahrnuje zejména dosazení klimatizace, nových sedadel, USB zásuvek, Wi-Fi, LCD panelů atd.

V přípravě je také řešení financování vozidel na linky R61 a S1 z Opavy přes Ostravu do Českého Těšína. Jedná se konkrétně o devět elektrických nízkopodlažních jednotek s minimální kapacitou 240 sedících cestujících, které budou splňovat požadavky na moderní regionální vozidla.

Novinky a aktivity ROC ČD Ostrava

V rámci spolupráce Českých drah a společnosti KODIS připravujeme nové způsoby bezkontaktního odbavení cestujících u našich nových vozidel (push-pull a EJ 240). V jednání jsou i nové přímé vlaky ze Štramberku do Ostravy a zpět vedené motorovými vozy ř. 842.

„Aktivity Regionálního obchodního centra ČD Ostrava tím ale nekončí. Pro cestující letos chystáme zvláštní vlaky na otevírání turistické sezóny v Hradci nad Moravicí, cyklovlak na cykloturistickou akci Bílý kámen, tradiční parní jízdy na Dny Karviné i Regionální den železnice. Součástí smluv o zajištění dopravní obslužnosti jsou i zvláštní vlaky pro účastníky oblíbených festivalů Colours of Ostrava a Beats for Love. Nedílnou součásti aktivit ČD je i provozování pravidelných vlaků na letiště v Mošnově, kam budou zavedeny i zvláštní vlaky během Dnů NATO,“ vyjmenovává chystané akce Miroslav Klich, ředitel Regionálního obchodního centra Ostrava.

Infrastruktura SŽDC

V současné době vrcholí stavební práce SŽDC na koridoru Český Těšín – Dětmarovice s návazností na trať 321 Český Těšín – Ostrava-Svinov. Na trati 321 bude v roce 2020 zprovozněna nová zastávka Ostrava-Zábřeh, která zajistí komfortní dostupnost železnice obyvatelům této oblasti, včetně zajištění odbavení v osobní pokladně ČD. Ve stanici Ostrava hl.n. pokračuje modernizace vestibulu, kde po již realizovaném dosazení výtahů budou nainstalovány eskalátory umožňující jízdu do všech podlaží. V příštím roce by měly být zahájeny práce na modernizaci vestibulu stanice Havířov, které přinesou nové odbavovací prostory pro naše zákazníky v regionálně dopravě. Zrekonstruovány budou rovněž přednádražní prostory. Dále byla započata jednání k modernizaci uzlu Ostrava a k modernizaci nejvytíženější jednokolejné regionální tratě 323 – zdvoukolejnění do Frýdku Místku a elektrifikace minimálně do Frýdlantu nad Ostravicí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Zlín během vánočního období přilákala rekordní počet návštěvníků

13:33 Zoo Zlín během vánočního období přilákala rekordní počet návštěvníků

Zájem o návštěvu zlínské zoo během Vánoc, Silvestra a Nového roku byl mimořádný.