„Loni jsme zaznamenali celkem 122 úspěšných případů v celkové hodnotě přesahující 1,3 miliardy korun. České firmy na agentuře CzechTrade oceňují především úsporu času a nákladů, které plynou z naší přítomnosti v téměř 50 zemích po celém světě, a status vládní agentury. Letos bychom se chtěli více zaměřit na regiony ČR a inspirovat české společnosti ke vstupu na zahraniční trhy prostřednictvím příběhů a zkušeností podniků, které již v zahraniční uspěly,“ říká generální ředitel agentury Radomil Doležal.
Loni pokračoval pozitivní trend nastolený v roce 2014 a agentura CzechTrade evidovala zvýšený zájem exportérů o služby. Realizovala 1 996 zakázek pro 1 079 českých firem, z toho se v 1 643 případech jednalo o zakázky zahraničních kanceláří. Agentura zaznamenala celkem 122 úspěšných případů v hodnotě přes 1,3 miliardy korun. Nejvíce úspěšných případů vykázaly zahraniční kanceláře v Düsseldorfu (25), Almaty (14) a v Londýně (11). Z hlediska objemu úspěšných případů byla nejlepší zastoupení v Budapešti (455,5 milionu Kč), Johannesburgu (162,6 milionu Kč), a v Stockholmu (137,5 milionu Kč).
„Českému exportu se loni mimořádně dařilo. Agentura CzechTrade je pro tuzemské firmy spolehlivým partnerem a zvyšující se zájem o její služby to pouze potvrzuje. Pro místní podniky jsou stále nevýznamnější trhy EU, ale projevuje se stále větší zájem i o vzdálená teritoria. Dobré výsledky zahraničních kanceláří v Johannesburgu nebo v Almaty ukazují, že se lze prosadit i na trzích, které pro české vývozce nejsou tradiční,“ dodává ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Klienti agentury v roce 2015 vyplnili 501 dotazníků ke službám zahraničních kanceláří, což představuje 49% návratnost. Služby agentury CzechTrade ohodnotili známkou 1,23. Celkem 84 % respondentů tvrdí, že jim služby agentury pomohly ušetřit čas, a 72 % dotazovaných uvedlo úsporu nákladů. Téměř všichni respondenti (99 %) by služby agentury doporučili dále.
CzechTrade v roce 2015 realizoval společnou účast českých firem na 113 vybraných zahraničních veletrzích, kterých se zúčastnilo celkem 710 podniků. Nejvíce se jich prezentovalo na společném stánku agentury CzechTrade na šanghajském všeobecném veletrhu CSITF SHANGHAI 2015 (46), na strojírenském SUBCONU v anglickém Birminghamu (22) a na stavebním veletrhu BIG5 v Dubaji (16).
Pro letošní rok agentura CzechTrade chystá vstup do regionů a otevření pěti „regionálních exportních míst“. Bude také pokračovat v přímé komunikaci s lokálními firmami prostřednictvím 13 exportních konferencí, které uspořádá ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR. Dále plánuje otevření čtyř zahraničních kanceláří, a to v Bangalore, Kantonu, Lagosu a v Chicagu.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva