České firmy získaly s pomocí agentury CzechTrade zakázky v hodnotě přesahující 1,3 miliardy

04.02.2016 11:47 | Zprávy

Agentura CzechTrade v roce 2015 pomohla českým firmám získat zakázky v hodnotě 1,3 miliardy korun. Zaznamenala 28% nárůst zájmu o své služby a realizovala celkem 1 996 obchodních případů pro 1 079 českých firem. Nejúspěšnější zahraniční kancelář podle hodnoty zprostředkovaných zakázek sídlí v Budapešti, nejvíce úspěšných případů pak vykázala zahraniční kancelář v Düsseldorfu. V letošním roce agentura plánuje zesílení svých aktivit v krajích a otevření čtyř nových zahraničních kanceláří.

České firmy získaly s pomocí agentury CzechTrade zakázky v hodnotě přesahující 1,3 miliardy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Czech Trade

„Loni jsme zaznamenali celkem 122 úspěšných případů v celkové hodnotě přesahující 1,3 miliardy korun. České firmy na agentuře CzechTrade oceňují především úsporu času a nákladů, které plynou z naší přítomnosti v téměř 50 zemích po celém světě, a status vládní agentury. Letos bychom se chtěli více zaměřit na regiony ČR a inspirovat české společnosti ke vstupu na zahraniční trhy prostřednictvím příběhů a zkušeností podniků, které již v zahraniční uspěly,“ říká generální ředitel agentury Radomil Doležal.

Loni pokračoval pozitivní trend nastolený v roce 2014 a agentura CzechTrade evidovala zvýšený zájem exportérů o služby. Realizovala 1 996 zakázek pro 1 079 českých firem, z toho se v 1 643 případech jednalo o zakázky zahraničních kanceláří. Agentura zaznamenala celkem 122 úspěšných případů v hodnotě přes 1,3 miliardy korun. Nejvíce úspěšných případů vykázaly zahraniční kanceláře v Düsseldorfu (25), Almaty (14) a v Londýně (11). Z hlediska objemu úspěšných případů byla nejlepší zastoupení v Budapešti (455,5 milionu Kč), Johannesburgu (162,6 milionu Kč), a v Stockholmu (137,5 milionu Kč).

„Českému exportu se loni mimořádně dařilo. Agentura CzechTrade je pro tuzemské firmy spolehlivým partnerem a zvyšující se zájem o její služby to pouze potvrzuje. Pro místní podniky jsou stále nevýznamnější trhy EU, ale projevuje se stále větší zájem i o vzdálená teritoria. Dobré výsledky zahraničních kanceláří v Johannesburgu nebo v Almaty ukazují, že se lze prosadit i na trzích, které pro české vývozce nejsou tradiční,“ dodává ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Chalupský byl položen dotaz

Stát

Pane senátore, vy tvrdíte, že se stát chová k soukromému sektoru jako otrokář. Souhlasíte se mnou i v tom, že tato vláda nechává na holičkách úplně všechny? Od zaměstnanců až po živnostníky? Vždyť co pro ně udělala dobrého. Nic. Lidé jen chudnou a pracovní život jim tato vláda jen komplikuje - např....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Podpora projektu Reuse na školách. Pražanům ukazuje, jak renovovat svůj nábytek

16:26 MHMP: Podpora projektu Reuse na školách. Pražanům ukazuje, jak renovovat svůj nábytek

Rada hl. m. Prahy schválila podporu financování veřejných opravárenských dílen nábytku pro rok 2025.…