České lokomotivy z CZ LOKO budou jezdit ve Finsku

02.12.2014 15:29 | Zprávy

Tři české diesel-elektrické lokomotivy řady 774.7 vyrobené společností CZ LOKO budou příští rok jezdit po finských tratích v barvách soukromého dopravce Fennia Rail Oy. Smlouva o dodání prvních tří lokomotiv byla podepsána minulý týden.

České lokomotivy z CZ LOKO budou jezdit ve Finsku
Foto: CZ LOKO
Popisek: Lokomotiva CZ LOKO

„Dlouhá nejistota hledání železničního vozidla pro finské podmínky je u konce. Náš český partner má zkušenosti s jejich výrobou pro různé klimatické podmínky a široký rozchod. V roce 2015 tak můžeme začít s nákladní dopravou na naší železniční síti," říká Kimmo Rahkamo, generální ředitel Fennia Rail, která je prvním privátním železničním operátorem v zemi. První z lokomotiv jí bude dodána v září příštího roku, další budou následovat po měsíci, včetně schválení tohoto typu ve Finsku.

Lokomotivy 774.7 budou postavené nejen na rozchod kolejí 1 524 mm, ale budou i teplotně odolné, připravené na provoz až do – 40°C.

„Zhodnotíme zde bohaté zkušenosti z vývoje a výroby lokomotiv pro podobné klimatické podmínky v pobaltských státech a Ruské federaci. Projekt po technické stránce vychází z lokomotiv CME3 pro Lotyšsko a ve Finsku bude schvalován v souladu s normami TSI. Pro prototyp to je trochu hraniční termín, ale vypořádáme se s tím,“ uvedl Josef Bárta, generální ředitel CZ LOKO.

Právě termín dodání hrál při rozhodování Fennia Rail významnou roli a díky své pružnosti tak česká firma porazila další konkurenční nabídky. Spalovací motory splňující moderní emisní předpisy dodá společnost Caterpillar. Právě šetrností k životnímu prostředí, bezpečností a ekonomickou efektivností chce Fennia Rail Oy přesvědčit finské podniky, aby daly přednost tomuto konkurenčnímu způsobu nákladní dopravy.

„Finský železniční trh se začíná liberalizovat a věřím, že tohle není poslední zakázka, kterou jsme zde dojednali,“ dodává Jan Kutálek, obchodní manažer CZ LOKO.

Akciová společnost CZ LOKO patří mezi přední středoevropské výrobce motorových lokomotiv. Věnuje se i jejich modernizaci a opravám. V posledních letech se cíleně profiluje vlastním vývojem a několika řadami lokomotiv a speciálních drážních vozidel vlastní provenience, které z ní dělají silného hráče v oboru.

Sídlo a hlavní závod má v České Třebové. Další provozovny v Jihlavě a Nymburku. Celkem v nich pracuje přes 700 zaměstnanců. Loňský obrat dosáhl 1,988 miliard korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Martin Exner byl položen dotaz

Zase to EURO

Žijete vůbec v realitě? Nemyslíte, že je teď přijetí Eura tak důležité? Důležitější než třeba to, jak špatně si vede naše ekonomika a jak mizerné jsou u nás mzdy? Že řada lidí žije od výplaty k výplatě a nemá šanci si něco našetřit? Jestli vám tak vadí poplatky bankách, když platíte v cizině kartou,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MŽP: Rozšířená odpovědnost výrobců se bude nově týkat textilu a obuvi

11:12 MŽP: Rozšířená odpovědnost výrobců se bude nově týkat textilu a obuvi

Rozšířená odpovědnost výrobců (Extended Producer Responsibility – dále zkráceně „EPR“) je systém, kt…