Do pomyslné poštovní schránky Ježíškových vnoučat doposud dorazilo šest tisíc přání a jejich počet stále narůstá. Nadační fond Českého rozhlasu i nadále shromažďuje přání od lidí pečujících o seniory v nejrůznějších typech zařízení. Ta se mohou hlásit až do Vánoc prostřednictvím adresy vnoucata.domovy@rozhlas.cz.
Během loňského ročníku napsali Ježíškovi senioři z téměř tisícovky sociálních zařízení v České republice. To by nebylo možné bez empatického přístupu pracovnic a pracovníků domovů, kteří nezištně přání se seniory sepisují a vkládají do databáze Ježíškových vnoučat. Od 14. listopadu bude uveřejněn seznam přání seniorů k rezervaci na webu ZDE.
„Součástí dlouhodobé strategie Českého rozhlasu jako média veřejné služby je společenská odpovědnost, kam se řadí mimo jiné projekt Ježíškova vnoučata. Prostřednictvím této dobročinné aktivity každoročně rozdáváme radost seniorům po celém Česku. Pro mnoho z nich je nejcennějším dárkem, obzvlášť po dlouhém období protiepidemických opatření, setkat se s laskavými dárci. Těší mě, že se do úspěšného projektu každoročně zapojuje velké množství Ježíškových vnoučat a přání bývají rozebrána již pár hodin po spuštění projektu,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Hřejivá deka, dobroty, rybaření, setkání se známou osobností nebo i dříví do kamen
Mezi nejčastější přání dříve narozených patří praktické věci pro každodenní využití. Stále častěji se ale objevují také zážitky, které jsou mnohdy jen prvním krokem k dlouhodobým přátelstvím a společnému trávení času. Zástupci domovů často mluví o tom, že projekt Ježíškova vnoučata otevřel pomyslně dveře domovů většímu počtu dobrovolníků a kulturních vystoupení, která jim bezplatně sami umělci nabízejí. V domovech pro seniory je tak více živo a veselo, což je jedním z hlavních dosažených cílů projektu. Tím dalším je otevřít pro Ježíškova vnoučata i dveře do domů a bytů osamělých seniorů, kteří pociťují denně nejenom samotu, ale často i bezmoc. Charitativní projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu při návštěvách klade důraz na bezpečnost dříve narozených i důvěryhodnost dárců. V domovech pro seniory hrají nepostradatelnou roli pečovatelé, v tomto případě jsou to pak zástupci obecních úřadů, charit, nebo dalších ověřených institucí, kteří mohou být laskavým a důvěryhodným spojencem Ježíškových vnoučat. I jejich zájem je vítán na adrese vnoucata.domovy@rozhlas.cz.
Bez partnerů projektu Ježíškova vnoučata by to nešlo. Zajišťují bezplatnou dopravu i celoroční pomoc
Ačkoliv je primárním cílem projektu osobní předání dárků, je jasné, že ne vždy to situace umožňuje. Ať už kvůli vzdálenosti dárce od obdarovaného nebo kvůli přání seniora, který o osobní setkání nestojí z důvodu nesmělosti nebo svému zdravotnímu stavu. Díky letitému partnerovi, společnosti DHL Express, mohou Ježíškova vnoučata své dárky do domovů doručovat bezplatně do poboček po celém Česku nebo na vybrané recepce Českého rozhlasu v Praze i v regionech. „Společnost DHL Express je nepostradatelným spojencem Ježíškových vnoučat, protože dbá s vysokou pečlivostí na to, aby se takto přepravované dárky nepoškodily, byly vánočně zabalené a s laskavostí a úsměvem doručené. Protože i milé předání dárku kurýrem zapadá do mozaiky obrazu Ježíškových vnoučat,” dodává Gabriela Drastichová, ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu.
Dlouhodobým partnerem je také společnost Kaufland, která stojí za finanční podporou projektu, díky které Ježíškova vnoučata dělají radost v domovech pro seniory celoročně.
Dárci budou moci již třetím rokem podpořit Ježíškova vnoučata také finančně
Dárci mohou plnit přání v podobě materiálních dárků nebo zážitků jako jednotlivci či skupiny. Často se mezi tisíci přání objevují ta, která jsou těžce finanční dostupná, jako například masážní a polohovací křesla, elektrické invalidní vozíky či televize. Aby mohla Ježíškova vnoučata splnit nákladnější přání a také přání, která vyžadují odborné posouzení, nabízí dárcům možnost přispět i finančně do veřejné sbírky projektu Ježíškova vnoučata na stránce ZDE.
Projekt Ježíškova vnoučata není pouze předvánoční akcí, ačkoli právě tento čas je jeho hlavní částí. Díky penězům od dárců může Nadační fond Českého rozhlasu přinášet celoročně radost do domovů jak seniorům, tak zaměstnancům, kteří o ně pečují.
Projekt Ježíškova vnoučata doprovodí nejen rozhlasová kampaň na všech stanicích Českého rozhlasu, ale také komunikace na sociální síti Facebook a Instagram s oficiálním hashtagem #jeziskovavnoucata.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva