Český rozhlas: Otto Dlabola vystavuje své slavné snímky z roku 1968

22.07.2018 9:11 | Zprávy

Fotograf Otto Dlabola představuje svou tvorbu v pražské Galerii Vinohradská 12 v budově Českého rozhlasu. Tentokrát půjde nejen o černobílé fotografie Marty Kubišové a Karla Kryla, ale také o snímky z Prahy v srpnu 1968.

Český rozhlas: Otto Dlabola vystavuje své slavné snímky z roku 1968
Foto: red
Popisek: Český rozhlas

V první místnosti galerie je vystaveno dvanáct fotografií z 21. srpna 1968, které byly pořízeny od budovy rozhlasu na Vinohradské ulici v Praze a které budou z jedné strany obklopeny patnácti snímky Marty Kubišové a z druhé strany patnácti snímky Karla Kryla - tedy zpěváků, kterým osmašedesátý nejvíce ovlivnil kariéru, ale především život.

Prostřední místnost galerie funguje jako malé muzeum rozhlasové techniky a historických radiopřijímačů.

Ve třetí místnosti galerie budou vystaveny další Dlabolovy snímky zpěváků, přičemž nebude chybět ani velkoplošná projekce jeho slavných fotografií, které jsou známé ať už z obalů LP, CD a DVD či titulních stránek časopisů.

Ottu Dlabolu zná většina lidí jako fotografa hvězd české i světové populární hudby. Jeho fotografie zdobily gramofonové desky Karla Gotta, Marty Kubišové, Waldemara Matušky, Hany Zagorové, Jiřího Šlitra, Hany Hegerové, Ivety Bartošové, Evy Pilarové a mnoha dalších. Sám říká, že jeho portfolio zahrnuje více než 500 tváří. Martu Kubišovou poprvé fotografoval při natáčení pořadu Píseň pro Rudolfa II v roce 1967. V roce 1969 fotil začínající trio Golden Kids – Marta Kubišová, Helena Vondráčková a Václav Neckář. V roce 1970 se stal dvorním fotografem Karla Gotta.

Výstava fotografií Otty Dlaboly bude otevřena každý čtvrtek do konce srpna od 12 do 18 hodin. Navštívit ji bude možno i u příležitosti pietního aktu, konaného na památku padlých při srpnových událostech v úterý 21. 8. od 10 do 15 hodin.

Otto Dlabola (*1944)

Fotografuje od svých deseti let, kdy dostal k Vánocům Altissu, boxík, který má dodnes. Od roku 1965 fotograf na volné noze. V dospělosti používal různé fotoaparáty, od Flexaretů a Praktiny přes Pentax, Nikon, Canon a Olympus až po Leicu, Pentax 67 a Magnolu.

Proslavil se zejména fotografiemi interpretů populární i vážné hudby, herců a dalších osobností pro časopisy (Melodie, Ahoj na sobotu, Květy, Mladý svět, Vlasta, Koktejl, magazín MF Dnes, Instinkt, Reflex, Týden, Téma) u nás i v zahraničí.

Nafotografoval přes 200 titulních fotografií pro gramofonové desky, CD a DVD pro Supraphon, Panton, Sony/Bonton, Artii, Polydor a Universal music.

Vydal samostatné autorské knihy Průvodce hudební Prahou (1988), knihu o Janu Werichovi (2000) a Čechy hudební (2009). Další fotografie publikoval ve více než padesáti knihách. Vytvořil také množství snímků na plakáty interpretů populární hudby. Bohatý archiv autora zahrnuje okolo 200 000 negativů a diapozitivů.

Od srpna roku 1996 do roku 2001 psal pro časopis Fotografie magazín rubriku Sběratelství. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Hrazení služeb nutričního terapeuta

22:31 VZP: Hrazení služeb nutričního terapeuta

V jakých případech jsou hrazeny služby nutričního terapeuta zdravotní pojišťovnou?