V květnové monitorovací zprávě informujeme o proběhlé kontrole provozovatelů poštovních služeb (s výjimkou České pošty, u které probíhají kontroly samostatně).
Nedostatky byly zjištěny u více než poloviny z nich. Dále se v monitorovací zprávě věnujeme otázce, jakými způsoby lze vypovědět služby elektronických komunikací, a před létem přinášíme také edukativní článek o roamingu. Prostor má i pravidelné čtvrtletní vyhodnocení stížností účastníků služeb elektronických komunikací a poštovních služeb. Stížností na poštovní služby v posledním čtvrtletí výrazně přibylo.
ČTÚ v současné době eviduje 25 aktivních provozovatelů poštovních služeb. Nejenom Česká pošta tedy spadá pod regulaci ČTÚ. Na počátku roku 2021 se Úřad zaměřil na kontroly právě těchto ostatních poštovních provozovatelů. Pochybení, týkající se např. uvádění informací v poštovních podmínkách, byla zjištěna u patnácti z nich.
Na konci června roku 2022 vyprší regulace roamingu ze strany Evropské unie, která umožňuje i v zahraničí v zemích EU a některých dalších zemích využívat princip „roam like at home“, neboli volat, smskovat a datovat za podmínek a za ceny jako doma. Evropská komise navrhla prodloužení regulace o deset let, do roku 2032, a proces schvalování již běží. V edukativním článku podrobněji vysvětlujeme důležité pojmy, jako např. rozdíl mezi roamingem a mezinárodním voláním a varujeme, na co si dát pozor.
V přehledu stížností za I. čtvrtletí 2021 lze vypozorovat např. zvýšený počet uživatelů, nespokojených s rychlostí či kvalitou připojení (nárůst stížností o 37 % oproti předcházejícímu období). Přibylo i stížností uživatelů poštovních služeb, ČTÚ jich eviduje o 30 % více než v předcházejícím období.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva