Nová pravidla se přitom vztahují nejen na smlouvy uzavřené po účinnosti novely, ale i na dříve uzavřené kontrakty. V případě, kdy účastník požádá současně s podáním výpovědi o přenesení čísla k jinému operátorovi, zkracuje se výpovědní doba nejvýše na 10 dnů. ČTÚ žádá všechny dotčené zákazníky, kteří se setkali s postupem operátora v rozporu s těmito zákonnými pravidly, aby jej o zjištěných nesrovnalostech informovali.
Problematice výpovědí se monitorovací zpráva věnuje rovněž v příloze přinášející detailní přehled stížností a dotazů, které ČTÚ řešil ve II. čtvrtletí. Firemní zákazníci si často neuvědomují, že předčasné ukončování smluv na dobu určitou nebo jejich automatické prodlužování u nich neprobíhá ve stejném režimu jako u spotřebitelů. Oproti nim u podnikatelů zákon nelimituje maximální výši smluvní pokuty při předčasném ukončení smlouvy, ani nenařizuje operátorům povinnost firemního zákazníka dopředu informovat o automatickém prodloužení smlouvy a vyžádat si jeho souhlas s tímto prodloužením.
Monitorovací zpráva se také věnuje připomínkám Evropské komise k Testu tří kritérií trhu mobilních služeb. Komise přes některé výhrady nepovažuje kroky ČTÚ za překážku pro vnitřní trh, proto nezahájila tzv. druhou fázi. ČTÚ tedy pokračuje v krocích vedoucích k rozšíření seznamu relevantních trhů o velkoobchodní trh mobilních služeb a připomínky Komise hodlá využít i v rámci přípravy vlastní analýzy.
Monitorovací zpráva je ke stažení ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva