Cévní mozková příhoda postihuje i mladé. ČPZP na její léčbu loni vydala 601 milionů korun

25.10.2022 11:19 | Komerční článek

Cévní mozková příhoda, lidově mrtvice, je jedno z nejzávažnějších onemocnění. V globálním měřítku patří mezi tři nejčastější příčiny úmrtí. Léčba této nemoci je finančně náročná. Jen Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP) loni vydala přes 600 milionů korun. Pacientů s cévní mozkovou příhodou eviduje téměř 15 tisíc ročně.

Cévní mozková příhoda postihuje i mladé. ČPZP na její léčbu loni vydala 601 milionů korun
Foto: ČPZP
Popisek: ČPZP

„Počet pacientů po mrtvici mezi našimi klienty se v uplynulých sedmi letech téměř neměnil. Z celkového počtu klientů ČPZP tvoří více než jedno procento. Narůstají nám ovšem náklady na léčbu,“ uvádí mluvní pojišťovny Elenka Mazurová s tím, že loni to bylo 601 milionů korun proti 455 milionům korun v roce 2015. V roce 2020 dosahovaly náklady na léčbu dokonce 634 milionů korun. „Léčba jednoho pacienta po mrtvici stojí v průměru více než 40 tisíc korun,“ dodává mluvčí.

Cévní mozková příhoda přichází náhle. Nastává v případě snížení nebo přerušení přísunu krve do mozku v důsledku vytvoření krevní sraženiny. Další příčinou je prasknutí jedné z mozkových cév, kdy dojde v mozku ke krvácení. Na vzniku cévní mozkové příhody se podílí zvýšený krevní tlak, kouření, cukrovka nebo zvýšený cholesterol. Významné riziko představuje také nejčastější porucha srdečního rytmu, tedy fibrilace síní.

Mrtvice nepostihuje jen starší lidi

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS: Největší riziko požáru dopravních prostředků na elektropohon hrozí při nabíjení

7:14 HZS: Největší riziko požáru dopravních prostředků na elektropohon hrozí při nabíjení

S tím, jak stoupá počet dopravních prostředků na elektropohon v běžném provozu, stoupá samozřejmě i …