Do konsolidovaného výsledku Skupiny ČD pak segment nákladní dopravy, který je tvořen společností ČD Cargo a jejími kapitálovými účastmi, přispěl čistým ziskem po zdanění ve výši 935 mil. Kč.
Za rok 2016 přepravila Skupina ČD Cargo 65,5 mil. tun zboží, podařilo se tedy významně zpomalit pokles přepravního objemu na domácím trhu a získat nové přepravy v zahraničí.
„Na tuzemském dopravním trhu operujeme ve vysoce konkurenčním prostředí, kde musíme bojovat o udržení každé přepravené tuny zboží se soukromými dopravci i velkými nadnárodními společnostmi. V roce 2016 byl vývoj přeprav negativně ovlivněn také řadou externích faktorů, např. poklesem hutní výroby, zpomalením růstu čínské ekonomiky, ale i nižším objemem výlukových prací, na nichž participujeme. Podařilo se nám sice využít příležitostí a získat nové zajímavé přepravy, např. naftu z německého Kraillingu pro Správu státních hmotných rezerv nebo přepravy kalamitního dřeva z Jeseníků, k úplnému udržení podílu na dopravním trhu v České republice to ovšem nestačilo. ČD Cargo již však nelze vnímat jen optikou tuzemského dopravního trhu. Důležitý je pro nás trh celoevropský, tedy výkony celé Skupiny ČD Cargo“, konstatuje předseda představenstva ČD Cargo, a.s., Ivan Bednárik a dodává: „Na zahraničních trzích jsme v pozici, kdy můžeme jenom získat a také získáváme. V Polsku jsme dokázali, že máme potenciál realizovat mezinárodní přepravy ve vlastní režii a pod hlavičkou ČD Cargo. Díky tomu se Skupině ČD Cargo podařilo meziročně navýšit celkový přepravní výkon. Podobným způsobem budeme rozvíjet dopravní aktivity také v ostatních okolních zemích. Tuto strategii jsme v loňském roce podpořili mimo jiné pořízením prvních pěti moderních interoperabilních lokomotiv Vectron a dalších osmi lokomotiv řady 163, které rozšířily počet lokomotiv v parku ČD Cargo, které jsou určeny pro mezinárodní přepravy.“
ČD Cargo se v roce 2016 díky emisi dluhopisů přijatých k obchodování na regulovaném trhu Burzy cenných papírů Praha, a.s., stalo tzv. subjektem veřejného zájmu, což s sebou mimo jiné přináší nové povinnosti a závazky k našim investorům. Účetní závěrka je proto nově sestavována v jednotném mezinárodním účetním standardu tak, aby byla srozumitelná i pro potenciální zahraniční investory. V závěrce prezentovaný dílčí pokles tržeb Skupiny ČD Cargo byl plně kompenzován úsporou provozních nákladů, což vedlo k významnému meziročnímu zlepšení hospodářského výsledku Skupiny ČD Cargo v řádech stovek milionů korun, a to navzdory vyšší míře investic do obnovy a modernizace železničních kolejových vozidel, ve které budeme pokračovat i v dalších letech.
Ivan Bednárik k tomu dodává: „Jsem rád, že mohu opět po roce komentovat pozitivní výsledky Skupiny ČD Cargo. Nyní však musíme veškerou energii směřovat do roku 2017. Dlouhodobým cílem společnosti je dosáhnout vyrovnaného hospodaření produktu jednotlivých vozových zásilek (JVZ), jejichž přepravy jsme díky interním optimalizačním opatřením a projektům významným způsobem zefektivnili. K lepším výsledkům napomohla také vyšší sleva za úhradu železniční dopravní cesty pro tento produkt, u výsledného cíle však ještě nejsme. Pozornost věnujeme každé, i té nejmenší příčině ztráty objemu přeprav v systému JVZ a v reakci na ně jsme již připravili a dále připravujeme řadu proaktivních opatření na podporu tohoto produktu. Díky těmto aktivitám bychom chtěli přenést část přeprav JVZ ze silnice na železnici a využít tak lépe naše interní provozní kapacity.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva